İdare Amiri: Ebru Kargın






Adrese Teslim Günlük E-Gazete - 12 Ocak 2006




      

AMİN  MAALOUF

AMİN  MAALOUFLübnan'da doğdu. Lübnanlı bir Arap Hıristiyan olan romancı, ekonomi ve toplumbilim okuduktan sonra gazeteciliğe başladı; 1976'dan beri Paris'te yaşıyor. Çeşitli yayın organlarında yöneticilik ve köşe yazarlığı yapmış olan Maalouf, bugün vaktinin çoğunu kitaplarını yazmaya ayırmaktadır.

Çok iyi bildiği Asya ve Akdeniz çevresi kültürlerinin söylencelerini yapıtlarında başarıyla işleyen Maalouf, ilk kitabı Les Croisades vues par les Arabes (1983, Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri) ile tanındı ve bu kitabın çevrildiği dillerde de büyük bir başarı kazandı. 1986'da yayımlanan ve aynı yıl Fransız-Arap Dostluk Ödülü'nü kazanan ikinci kitabı (ilk romanı) Léon l'Africain (Afrikalı Leo) ise bugün bir "klasik" kabul edilmektedir.

Maalouf'un 1988'de yayımlanan ikinci romanı Samarcande da (Semerkant) coşkuyla karşılandı ve pek çok dile çevrildi. Les Jardins de Lumière (1991, Işık Bahçeleri,) ve Le Ier Siècle après Béatrice (1992, Beatrice'den Sonra Birinci Yüzyıl, Telos) adlı romanlarının ardından, 1993'te yayımlanan romanı Le Rocher de Tanios (Tanios Kayası,) ile Goncourt Ödülü'nü kazanan yazarın, Les Echelles du Levant (Doğunun Limanları) adlı romanı 1996'da, Les Identités Meurtrières (Ölümcül Kimlikler) adlı deneme kitabı 1998'de çıktı. Maalouf'un son romanı, 2000'de yayımlanan Le Périple de Baldassare'dir (Yüzüncü Ad-Baldassare'nin Yolculuğu). Finlandiyalı müzisyen Kaija Saariaho'nun bestelediği opera için yazdığı Uzaktan Aşk (2002) Maalouf'un ilk librettosu ve son çalışması.

Yukarı



ARAPLARIN GÖZÜYLE HAÇLI SEFERLERİ

Satın almak için tıklayınArapların Gözüyle Haçlı Seferleri, iki yüzyıl (1096-1291) süren Haçlı Seferleri'ni ve Orta Doğu'daki Frenk işgalini, anlatırken, bu bölgenin güncel durumuna da ışık tutuyor. 1096 yılında başlayan seferlerde Türk, Kürt, Arap emirlerinin kişisel eğilimlerini, kültür yapılarını, zaaflarını görüp, Haçlılar'ın Orta Doğu'da iki yüzyıl kalışlarının hikmetini anlatıyor.
Çeviren : Mehmet Ali Kılıçbay
Telos Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

AFRİKALI LEO
Afrikalı Leo, gerçek bir yaşam öyküsünden çıkarılmış düşsel bir yaşamöyküsü: "Bir berberin sünnet ettiği, bir Papanın vaftiz ettiği" Hasan ibn Muhammed el-Vezzan ez-Zeyyati alias/namıdiğer Giovanni Leone de Medici'nin, Leo Africanus yani Afrikalı Leo'nun özyaşam öyküsü yazmış olsaydı yazacağı gibi... Amin Maalouf, bu ilk romanında -daha sonra Semerkant, Tanios Kayası, Doğunun Limanları, ve öteki romanlarında da yapacağı gibi- tarihle/tarihten olağanüstü bir halı dokuyor. Bir uçan halı...
Çeviren : Sevim Gündüz Raşa
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

SEMERKANT
"Titanic'te Rubaiyat! Doğu'nun çiçeği Batı'nın Çiçekliğinde! Ey Hayyam! Yaşadığımız şu güzel anı görebilseydim!"
Amin Maalouf, "Afrikalı Leo"dan sonra bu kez Doğu'ya, İran'a bakıyor. Ömer Hayyam'ın Rubaiyat'ının çevresinde dönen içiçe iki öykü... 1072 yılında, Hayyam'ın Semerkant'ında başlayan ve 1912'de Atlantik'te bit(mey)en bir serüven... Bir elyazmasının yazılışının ve yüzlerce yıl sonra okunurken onun ve İran'ın tarihinin de okunuşunun öyküsü/tarihi...
Çeviren : Esin Talü Çelikkan
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

IŞIK BAHÇELERİ
III. yüzyılda yaşayan Mani, Manicilik dininin kurucusudur. Kurduğu din, İsa, Buda ve Zerdüşt'ün düşüncelerinin kaynaştırılmasından meydana gelmiştir. Mani, eski çağın bütün bilgeliğini bütün insanlara seslenen, evrensel ve tek bir dinle birleştirmek istiyordu. Mani'ye göre evrenin ve evrendeki bütün varlıkların yapısı iyilik-kötülük (ışık ve karanlık) karşıtlığıyla kurulmuştur. Mani'nin kurduğu din Sasaniler döneminde İran ve Mezopotamya'da etkin oldu ve Orta Asya'da yayıldı. Uygur hükümdarı Bügü Kağan 762 yılında Mani inancını devletin resmî dini olarak benimsedi. Doğu'da başlayan Mani inancı Batı'da da yayıldı: Bogomiller ve Katarlar, İsa'nın ilkel ortakçılığını arayan Hırıstiyanlar, Mani inancından etkilendiler. Mani inancı her zaman yoksulların ve ezilenlerin yanında ve içinde yaşadı. Mani'nin alabildiğine hümanist olan yeni dünya görüşü, bütün dinler ve imparatorluklar tarafından ezildi. Goncourt Ödülü sahibi Amin Maalouf, dini ve düşünceleri bütün baskılara karşın "doğru" ve "iyi" insanlarda varlığını sürdüren Mani'nin yaşamını yeniden kurarken göz kamaştırıyor.
Çeviren : Esin Talü Çelikkan
Telos Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

BEATRİCE'DEN SONRA BİRİNCİ YÜZYIL
Amin Maalouf, çok boyutlu okuma gerektiren bu romanda, yaşanan felaketlerin içinde, bir babanın kızına olan, derinliği tarifsiz "baba sevgisi"ni de anlatıyor. Béatrice'ten Sonra Birinci Yüzyıl, bir mahşer görüntüsü çizerken, evrensel kadını (kadınlığın dünyasını) sevgiyle ele alıyor ve sanki "erkeğin geleceği kadındır" sözünü kanıtlamak istiyor.
Çeviren : Esin Talü Çelikkan
Telos Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

TANIOS KAYASI
Amin Maalouf'tan, Afrikalı "Leo ve Semerkant"tan sonra, yine bir Doğu öyküsü. Mehmet Ali Paşa'lı yılların Mısır'ı. Güzelliğini çarmıh gibi taşıyan bir kadın: Lamia. Lamia'nın gölgesine sığındığı bir şeyh: Francis. Yasak aşk meyvesi bir oğul: Tanios. Başka bir kadın: Esma. Bir serüven ve sadakat romanı... Yazara ünlü "Goncourt" ödülünü getiren kitabıdır.
Çeviren : Esin Talü Çelikkan
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

DOĞUNUN LİMANLARI
"Adana'da ayaklanmalar olmuştu. Kalabalık, Ermeni mahallesini yağmalamıştı. Altı yıl sonra çok daha büyük çapta olacakların provası gibi bir şeydi. Ama bu bile dehşetti. Yüzlerce ölü. Belki de binlerce." Can çekişen Osmanlı İmparatorluğu ve Beyrut ile Fransa arasında yaşamı sürüklenen İsyan. "Doğunun Limanları" bu yüzyılın başını, bir insanın trajik tarihinin içinden anlatıyor.
Çeviren : Esin Talü Çelikkan
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

ÖLÜMCÜL KİMLİKLER
Ben kimim?.. Nereye aitim?.. Doğulu muyum yoksa Batılı mı? Nereye aitim?.. Kültürel özellikler beni ne kadar ben yapıyor?.. Toplumsal yapı beni ne kadar belirliyor? Toplumsal ve kültürel koşullanmalardan ne kadar bağımsız düşünebiliyorum ve ne kadar özgür hareket edebiliyorum? Baktığım aynalar sürekli çatlayıp kırılıyor... Gerçekten ben, düşündüğüm ben miyim yoksa bir yanılsamanın içinde debelenip duruyor muyum?.. Son deneme kitabı Ölümcül Kimlikler'de bu can alıcı sorunları irdeleyen Amin Maalouf, böylece romanlarının teorik arka planını da açmış oluyor.
Çeviren : Aysel Bora
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

YÜZÜNCÜ AD
Romanda geçen zaman, 1666'nın hemen öncesi... Gizemli bir kitabın peşinde kıtalar, kentler, denizler aşan yol... Tanrı'nın gizli (yüzüncü) adını ararken kendini ve aşkı bulan yolcu ise antika tüccarı Baldassare Embiaco.... Konya'da vebanın kıyımına, İzmir'de Sebetay Sevi'nin şaşırtıcı başkaldırısına, İngiltere'de büyük Londra yangınına tanık olan bir roman kahramanı. Yüzüncü Ad / "Baldassare'nin Yolculuğu", kurgusuyla, diliyle, konusu ve serüvenleriyle son zamanlarda okuduğunuz romanlar arasında en beğendiğiniz roman olmaya aday bir kitap.
Çeviren : Samih Rifat
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

UZAKTAN AŞK
XII. yüzyılda, Akitanya'dayız... Soylu bir ozan, Jeufré Rudel, zevk ve eğlenceye doymuş, böylesi bir yaşam sürmekten bıkmış; uzak, arı ve sonsuz bir aşkı düşlüyor... Kusursuz, düşsel bir kadını anlatıyor dizelerinde. Ve günün birinde, denizler ötesinden gelen Gezgin, bu imgenin gerçekten yaşadığını haber veriyor ona. Çılgına dönen ozanın "uzaktan aşk"ını arayışı böyle başlıyor.

Kaija Saariaho'nun bestelediği Uzaktan Aşk operasının ilk gösterimi, 2000 yılı Ağustos ayında Salzbourg'da, Peter Sellars'ın sahnelemesi, Kent Nagano'nun müziksel yönetimi ve Georges Tsypin'in dekorlarıyla gerçekleştirildi. Clémence rolünü Dawn Upshaw, Jaufré Rudel'i Dwayne Croft, Gezgin rolünüyse Dagmar Peckova üstlendi.

Gérard Mortier yönetimindeki Salzbourg Festivali'nin, Jean-Pierre Brossmann yönetimindeki Théâtre du Châtelet'nin ve Santa Fe Operası'nın ortak yapımı olan opera, 2001 Ekim ayında Fransa'da sahnelendi; 2002 Temmuz'unda da ABD'de izlenebilecek.

Uzaktan Aşk operasının librettosunda, Maalouf, amacına ulaşamadan yitip giden bir sanatçı yaşamının eğretilemesini sunarken, yolculuk, sürgün, Tanrı, kimlik ve aidiyet izlekleri çevresinde biçimlenen ve yine Batı'dan Doğu'ya uzanan o dokunaklı aşk ve ölüm masallarından birini anlatıyor.
Çeviren : Samih Rifat
Yapı Kredi Yayınları

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

Yukarı

YOLLARIN BAŞLANGICI
Göçenler, kalanlar, tartışmalar, aşklar, söylenceler, din değiştirmeler, küskünlükler, bağışlamalar, gerçek insanlar...

Yazar annesinden aldığı, titizlikle saklanmış aile belgeleriyle dolu bir bavuldan hareketle kendi ailesinin olduğu kadar insanlığın da yakın geçmişine ışık tutuyor. Özellikle Osmanlı İmparatorluğu ve Atatürk'e ilişkin çok ilgi çekici yorumlar da içeren kitapta iki kahraman öne çıkıyor: Maalof'un dedesi Butros ve dedesinin kardeşi Cebrail.

İki kardeşin yazışmalarından ortaya çıkarılan olay örgüsü göçebe ruhu, ülküleri, koşulları, koşullar karşısındaki farklı insan tutumlarını küçücük notlardan ya da uzun araştırmalardan aydınlığa kavuşturup Beyrut'tan Küba'ya uzak anakaraları birleştiriyor. Yolların Başlangıcı sürgündeki yazarın tek yurduna, ailesine adadığı bir aşk şarkısı.

Çeviri: Samih Rifat - Aykut Derman
Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık

Yukarı

WEB KAYNAKLARI :
www.ykykultur.com.tr
www.telosyayincilik.com
www.pandora.com.tr

Yukarı




Amin Maalouf’ u okumak çok ayrı bir zevk, ayrı bir kültür. Özellikle Afrikalı Leo ve Semerkant’ ı okuduğumda çok etkilenmiştim. Ayrıca Ölümcül Kimlikler deneme kitabında Osmanlı Tarihi ve Türkiye Coğrafyası hakkındaki değerlendirmelerini okurken, kitabın bitiminde kendimi yeniden Osmanlı tarihi okurken bulmuştum. Yazara ait, şimdiki favori kitabım Yüzüncü Ad’ı okurken yine aynı doyumu hissediyorum.

Gerçekten çok başarılı... Kitaplarının baskı sayısının 20 lere ulaşması ile Türk okurlarının Maaluf’ a gerekli özeni gösterdiğini düşünüyorum.

Ve bu haftaki alternatif kitabım; Jean Christophe Grange İmzalı, Kurtlar İmparatorluğu. Söz Türklerden açıldı nasılsa küçük bir ipucu, Kurtlar İmparatorluğunda olaylar Paris’teki ülkücü mafyanın etrafında gelişiyor ve kahramanı ise genç bir Türk kadını. Kurtlar İmparatorluğu, Doğan Kitap yayınlarından çıkmıştır.

Yukarı



Yorum yazmak ister misin?



pinar / 3.11.2011 13:52:32
yasadigim yerde bu kitaplari bulamadim

LEZGIN / 2.01.2011 13:16:04
ANLATMAYA KELIMELER YETMEZ

lezgin / 2.01.2011 13:14:37
müthis bir yazar semerkant romani çok güzel

ZelmaMccullough33 / 1.08.2010 21:12:08
If you are willing to buy a house, you would have to get the business loans. Moreover, my sister commonly uses a student loan, which supposes to be really fast.

Dean19Monica / 2.07.2010 10:21:19
This is great that people are able to receive the personal loans and it opens new opportunities.

selen......... / 18.03.2010 21:08:44
tüm kitaplarini okudum ama bence en güzeli dogunun limanlari.. sizcede çok etkileyici degilmi??

Zelis / 31.05.2009 16:29:27
Amin Maalouf bambaska bi yazar.Herkesin okumasi gereken kitaplari var.Özellikle Afrikali Leo..

Hayat / 30.01.2009 23:34:56
amin maalouf farkli bir yazar su ana kadar pek çok kitap okudum ama hiçbirinde onun kitaplarindaki tadi alamadim o artik benim için bir aliskanlik oldu.Ben tarihi bu kadar güzel anlatan baska bir yazar tanimiyorum.Ilk aldigim kitabi yüzüncü ad oldu ama ben en çok afrikali leo yu seviyorum iyi ki almisim o kitabi hayata bakis açim degisti...

amelia / 16.11.2008 22:55:31
Bu sahane yol arkadasiyla tanistigimdan beri kitaplarini sabirsizlikla bekliyorumm.Elimde 'Uzaktan Ask' isimli eseri var simdi...okunmasi gereken bir yazar.Tavsiye ederimm.....

sempatich / 24.10.2008 15:48:49
Aslinda insanligin bir gram yol katetmedigini çok güzel bir sekilde anlatmis kitaplarinda yazar. alinan mesafe tamamem çikarlarla örtüsen durumlar insan ayni barbarligini koruyor 21. yüzyilda.

zeynep / 8.09.2008 12:56:40
kitaplari qerçekten süper!tarihi romanlastiriyor......

meltem / 6.08.2008 10:53:49
amin maalouf un kitaplari insana baska dünyanin kapilarini açiyor adeta.ben en çok yüzüncü ad isimli romanindan etkilendim.maalouf mutlaka okunmasi gereken bir yazar.

ada / 20.07.2008 15:16:16
amin maalouf u okumaya yeni basladm.tanios kayasini okuyorum simdi.ilk basta çogu yazar gibi edebiyati bir sürü laf zirvaligi olarak düsündügünü sanmistim ama okudukça yanildigimi anladim.her ne kadar bir hristiyan olarak islami hafife alsada aslinda oldukça hosgörülü.yokolmaya yüz tutmus bati kültürüne özenirken ne kadar yanildigimizi gösteriyor bize.dogu nun büyülü hikmetli mistik havasiyla bulusturuyor insani.onu okumak kendi benligini kesfe cikmak gibi bisiy...

ümit / 17.07.2008 18:42:51
bi kaç kitabi hariç okumadigim kitabi yok harika bir yazar müthis bir yorumcu onu anlatacak baska kelime bulamiyorum.herkese hararetle tavsiye ediyorum...

SELDA / 26.05.2008 09:44:20
Çok begeniyorum romanlari süper semerkant, tanias kayasi ,afrikali leo çok güzel su andada dogunun limanlarini okuyorum herkes okumali

hamide özalp / 5.05.2008 18:47:08
Ben AMIN MAALOUF ' un Dogunun Limanlari romanini 1997 'de okudum ve Maalouf 'un Ölümcül Kimlikler hariç bütün kitaplarini okudum . Hatta SEMERKANT VE YÜZÜNCÜ AD romanini bir süre sonra ikinci defa okudum . Kitapçiya her gidisimde gözlerim yeni kitabini arar.Onu okurken yazdigi zamanda, mekanda,serüvende kendimi buluyorum . Bu arada Lübnanli romanci ,mistik sair ve ressam Halil Cibran 'i unutmamak gerekir.

hüseyin / 26.04.2008 22:55:38
müthis bir yazar kültür ancak bir romanda bu kadar güzel anlatilir

ceysun / 18.03.2008 11:14:02
tek kelime ile süper aslinda iyi bir okuyucu degilim ama bu adamin kitaplarina bayiliyorum yüzüncü ad isimli kitabini okumakla meskulüm su an. okumayi sevmeyen ama bi tarftan okumak isteyenler için süper yazar kesin sevdirecektir.

Alçeleboglu / 17.03.2008 16:57:49
Maalouf çok müthis bir yazar. Semerkant' i elestiri ödevi aldim ama elestirecek bir yerini bulamadim sifir alicim galiba. Neyse... Sizce elestirilecek bir yönü var mi?Bence yok.

ismail senol / 11.02.2008 21:02:54
ben tamamen hastasiyim kitaplarinin bende serisi bulunuyor muthis haz duyuyorum kitaplarin okumaktan ve devamini sabirsizlikla bekliyorum

NIHAL / 1.02.2008 15:30:01
BEN NIHAL AMIN Maaloufun semarkant adli romanini okudum sade ,anlatis tarzi ile çok etkiliydi

çagla / 1.02.2008 15:26:45
ben amin maalouf un sadece semerkantini okudum. eser çok farkli ve sürükleyiciymis daha önce adini bile duymamistim semerkanti suan sinifça okuyoruz kitabi herkes bitirdikten sonra elestirip kitap haggindaki yorumlarimizi yapicagiz bu güzel kitabi sinif hocamiz bize tavsiye etti iykide etmis ona çok tesekkür ediyorum eminim bundan sonra diger kitaplarinida okuycam amin maalouf u herkese tavsiye ediyorum

GIZEMLI PRENSES / 28.12.2007 20:38:37
AMIN MAALOUFUN ESRLERINI ÇOK BEGENIYORUM
VE OKUMAKTA OLDUGUM YOLLARIN BASLANGICI
SÜRÜKLEYICI VE MÜTIS
OLAGAN ÜSTÜ GERÇEKTENSUANKI KÜRESELLESME IÇERISNDE OLDUGUMZ HAYATLA VE HAYATLA ÖLÇÜSEN BIR ESER VE
BEN IKINCI KEZ OKUMAKTAN BÜYÜK HEYECAN DUYUYOR VE BÜYÜK ZEVK ALIYORUM.AMIN MAALOUF A TEBRILER BI KEZDE BENDEN
RICAM BIZIM IÇIN YAZMAYA DEVAM ETSIN...


c.gürel / 22.11.2007 20:58:53
yüzüncü ad la basladim mükemmeldi simdi yollarin baslagicina basladim umarim buda öyledir.tarzina bayildim bütün eserlerini okumayi düsünüyorum simdiden üç tanesini aldim bile.................

mustafa / 31.10.2007 14:55:12
harika bir yazar.tarih ve trajedi iç içe..

hatice / 23.09.2007 16:03:55
ben 9. sinif ögrencisiyim. bu yazari ilk tarih hocamdan duydum.sonra arastirdim,çok sevilen ,çok begenilen bir yazar.ben de bütün kitaplarini okumayi düsünüyorum.acaba önce hangisinden baslim,bana biraz yardimci olurmusunuz.tesekkür ederim.

emel / 13.09.2007 20:24:17
hayranlikla okuyorum kitaplarini. umarim hepsini okuyacak kadar ömrüm kalmistir :)

Ali Adil / 2.09.2007 19:02:14
Amin Malouf'un kitaplarini çevirenleri de tebrik etmek gerekir diye düsünüyorum..Bir kitabi okurken,yazarinin bunu nasil yazabildigini,bunlari nasil kurgulayabildigini ,beri yanda düsünerek okurum.Haçli seferleri,Dogunun Limanlari,Tanios-kesk ten sonra simdi Afrika'li Leo ya basladim ,sanirim bu gece bitecek..ama herbirini tekrar okuyacagimi zannediyorum,gerçekten keyif aldim.A.G.Haçli seferlerini 34 yasinda iken yayinladigini ögrendigimiz Malouf,50 yasini tamamlamadan bu kitaplari yazmis,yani ne diyecegimi bilemiyorum,Helal Olsun adama,gendünü yetistirmis:)))

Gizem / 26.08.2007 19:09:22
Ben yazarin Semerkant Afrikali Leo ve Tanios Kayasi kitaplarini okudum ve gerçekten çok etkilendim.Insani sikmayan sürükleyici bir anlatimi var.Tüm kitaplarini okumayi düsünüyorum.Gerçekten harika bir yazar.

banu leyla koyuncuoglu / 31.07.2007 18:02:59
ban yazari AfikaliLeo kitabiyla tanidim ve bütün eserlerini 8araplarin gözüyle haçliseferleri hariç) okudum. kalemini seviyorum, farkli bir bakis açisi var, onun gözlerinden dünyayi seyretmek son derece keyifliydi.. eserleri için tesekkür ederim...

Osm Yazgan / 18.07.2007 10:25:19
Afrikali Leo ve Tanios Kayasini okudum.Semerkant kitabinida aldim.Bu aksam okumaya baslayacagim.Sabirsizlaniyorum.

gisem / 14.07.2007 19:48:51
ilk yüzüncü ad i okudum ve gerçektenn inanilmazdiii...dogunun limanlariii da muhtesemmm!!!ben bu adama bayiliorumm yaaa!!!hakikatenn çok degisik,böle benii alipp göürenn bi anlatimi war...

ruhevza / 22.06.2007 16:43:21
ben yuzuncu adi okudum guzeldi semerkanti okudum valla tarihe aydinlik


gökhan(placebogkhn) / 4.05.2007 13:41:34
slm amin maalouf'un yollarin baslangiçi romanini okumaya çalisiyom ama sikici bir roman yaa diger romanlarini bilmem ama bu romanin bana ödev olarak verilmeside ayri bi konu cok sikici ilk basta güzel gibi ama daha sonra adami kasiyo bence çok sikici sizce bilemem tabi

baless / 27.04.2007 12:01:41
tanri gülüsünle öfkeni almis senin,birinden cennet yapmis öbüründen cehannem.cennetimsin sen benim ben senin uslu kulun.açilsin bana cennetimin kapilari...
mükemmel bir sair ömer hayyam ve mükemmel bir yazar amin maalouf...amin maalouf'un bütün eserleri harika ama semerkant'in yeri bambaska...


esra / 26.04.2007 13:24:59
ben amin maalouf un kitaplarini daha öncede okumustum. ama ölümcül kimlikler mükemmel bir kitap zevkle okudum ama yazar bazi yerlede yaniliyor mesela müslüman kadinlarin ürtünmesiyle ilgili söylediklerin de yaniliyor müslüman kadinlar eskiye duyduklari üzlem yüzünden örtünmezle inançlari geregi örtünürler.

ESIN / 21.04.2007 17:45:08
INSAN IDEALLEI IÇIN ÖLEBILMELIDE.IMKANSIZ DENEN BISIY YOKTUR TIPKI SEMERKANT'TA HOWARD'IN YAPTIGI GIBI EY ÖER HAYYAM! BASLANGICI SENSIN DOGUNUN BU DEGISIMININ!

dila / 20.04.2007 17:35:20
kitaplari kesinlikle mükemmel!

zynpdmr / 16.04.2007 08:41:11
Su ana Kadar iki Maalouf kitabi okudum. Üçüncüsünü okumaktayim. Semerkant ve Dogunun Limanlari'ni büyülenerek okudum ama Afrikali Leo ya dilinden ya çevirisinden bana biraz farkli geldi. Yinede herkese okumasini tavsiye ederim.

nivennnnn / 15.04.2007 11:13:47
ben daha bu kitaplardan daha hiç birini okumadim ama bi tavsiye üzerini bi bakayim dedim. umarim anlatilan kadar vardir :)


aysen / 14.04.2007 17:13:43
tarihi sikilmADAN OKUYUP ÖGRENMEK DE VARMIS..

elvan / 6.04.2007 09:55:00
ben sadece semerkant'i okudum.kurgulari çok iyi.en kisa zamanda diger kitaplarini da temin edip okuycm.


çagdas / 4.10.2006 17:27:47
kitaplariniz cok güzel 13 yasindan beri bütün kitaplarinizi okumaya basladim çok güzel kitaplariniz basrinizin devamini dilerim

emine kaya / 3.10.2006 11:21:06
insan amin maalouf un kitaplarina girdigigibi çikmiyor. sanirimherkes farklibir renge boyaniyor.

özge / 2.10.2006 00:14:18
ben amin maaoluf hakkinda bir bilgi edinmek istemistim nasil bi yazar diye ama açikçasi kafam çok karisti biri onu göklere çikarirken biride onu yerden yere vurmus sanirim kitaplarini simdilik askiya alicam

mavzer / 1.10.2006 23:45:14
doguyu bize gerçek degerleriyle tanitan,tarihi sorgulamalariyla okuyucularina pusula olan bir yazar.maalouf türünün tek örnegi,paha biçilmez bir hazinekitaplarini okumamak çok büyük eksikliktir.uamrim daha çok eser yazar bizde zevkle okumaya devam ederiz.saygilar sunarim kendisine.

sodomvegomore / 1.10.2006 13:11:33
Amin malouf ölümcül kimliklerde ne arabim nede fransizim ;ama ayni zaman da hen fransiz hem arabim diyor kimlik yerine aidiyet kavramini kulniyor çünlü ona göre aidiyet kavrami daha yumusak çatismaya daha kapali ama kimlik deyin ce din dil irk akla geliyor ve kimligin sinirlari daha netve disa daha kapli, yeni geleni için de zor barindiriyor. amin malouf aidiyete yasadigin mahale köy kasaba il ilçe ülke kita dünya evreni meslegini becerilerini göz rengini ten rengini ve insani insan yapan bütün özelikleri sayiyor.
yani kimlik kavramin da ya din ya dil yada irk önplana çilkiyor buda yikima savaslara zulme sebep oluyormüslümansan hristiyan düsmaniniudir
yada hristiyansan zerdüstü budisti put peresti düsmanin dir
arapsan türk türksen ermenisi dfüsmanindir.sebebi kimlik kavramin asikisip kalmakir.
eger aidiyete dönersen o zaman insanlarla daha çok ortak noktamiz olur ve çatisma degil bütünlesmelr olu der amin malouf. müslümanim ama bir hristiyanla ayni mahlede oturuyorum arabim ama faransa fransizlarla ayni ülkede yasiyorum dilim kürtçe ama türkçe ve ingilizc3e konusup türkve ingiliziyle anlasabilrim
esmerim ama gözüm mavi ve sarisinla ortak bir yanim var göz rengi eger aramizdaki benzerlikleri bulursak ozaman medeniyetler çatismasi degil bütünlesmesi olur daha az kavgali daha az gürültülü daha az çatismasiz bir dünyada yasariz belsi bira huzur buluruz. bunu diyen malouf ve hakli ama düsünmedigi tek sey farkliliklarin bazi insan larin isne geldigi ve bazi kesimlerin düzeninmi bu farklilliklar üzerin ekurdugu bunu yikmanin da uzun çabalr ve zamannin gerektigi
asodom ve gomore
amin malouf un okuyucularindan her kitabi benim birer kutsal kitabim


halil / 1.10.2006 11:42:54
ben yazarin semerkat eserini okudum cok beyendim herkese tavsiye aderim
ömer hayamdandan sözediyor unuda belirteyim
maalouf karanligin feneri oldugunu düsününü yorum........


Merve / 21.09.2006 16:23:09
Tanios Kayasi....Maalouf'un okudugum ilk kitabi..Etkileyici ve gerçekten elden birakmasi güç bir roman.Maalouf uslubu ve tasviri özel yazar. iyiki varsin.

Merve / 21.09.2006 16:13:52
Tanios Kayasi....Maalouf'un okudugum ilk kitabi..Etkileyici ve gerçekten elden birakmasi güç bir roman.Maalouf uslubu ve tasviri özel yazar. iyiki varsin.

deha insan tuncay yani ben / 20.09.2006 15:39:50
ilerde amin maalouf gibi bir yazar olmak istiyorum..... ama hic bir seyi beceremiyorum..... yani yeteneksizim ama onun olamayacagim bunu biliyorum

TARIHÇI'den / 6.09.2006 11:30:42
Harika bir yazar bize bizi ögretiyor.Dogu kültürünü mükemmel tasvir etmis.Tebrikler Amin MAALOUF!..kitalarindaki kahramanlar olmak isterdim.....

emine seyma / 22.08.2006 16:52:35
sema sen ne saf bi kizsin.demek kitap okumayi çok seviyosu çok güzel bir sey kitap okumak.ciddi misini?bebek misin sen kizim.git önce kendi hobilerinin belirle ondan sonra hobilerinle ilgili konusalim.as bunlari artik.demek kitap okumayi çok seviyosun bende süt içmeyi çok seviyorum bide annemi çok seviyorum.baska ne hobilerin var.çizgi film izlemek mi

ebru / 19.08.2006 22:15:48
su an semerkant isimli kitabini bitirmek üzereyim ve gerçekten basta sikilacagimi düsündüm. ama simdi görüyorumki amin maalouf'un üslubuna, degindigi konulara hayran kaldim. diger kitaplarinida inceledim. yapilan yorumlarda beni yaniltmadi. gerçekten okunmaya, zaman ayirmaya deger bu kitaplar.

sema / 17.08.2006 16:53:48
Ben Amin Maalouf'un iki eserini okudum:semerkant, dogunun limanlari.Ikisinide çok begendim.Özellikle dogunun limanlari beni çok etkiledi. KITAP OKUMAK ÇOK GÜZEL...

gökhan (çiglik) / 13.08.2006 16:06:41
yazarimizin kitaplaini beyeniyorum.sade,akicianlasilir bir dilde kaleme almistir.suan dogdugu kent olan lübnanda tam anlamiyla bir savas olmaktadir. yazarimizin bu olayi kaleme alacagini düsünüyorum. ve ona bizi kitapsiz birakmamamsini söylüyorum....... sayin yazarimizkaleminizfde mürekkeb eksik olmasin.........

serdar / 8.08.2006 22:14:08
DELIYE,......../ BAK EN IYISINI DE SEN YAPMISSIN TEMIZ VE BERAK BIR ZIHIN YAPISINA ANCAK BÖYLE SAHIP OLUR INSAN BIZLER ZATEN OKUNANI YASAYANLARIZ OKUMAYA IHTIYACIMIZ YOKI BIZIM BIZ YASIYALIM BIRI YAZSIN SONRA HERKES BIZI OKUSUN OKEY....

MEHMED SERDAR / 20.07.2006 17:34:51
YAHU GÜZEL ARKADASLAR BENDE OKUMAK ISTIYORUM AMA HEM PARAM YOK HEMDE ÇOK BUNALIMA GIRIYORUM NA YAPAYIM...

Kubilay HAN / 10.07.2006 12:54:41
Tam yedi kitabin okudum ama hepsini okuyacagim onu okurken bize ve kültürümüze ne kadar yakin oldugunu görüyoruz.Ayni zamanda olaylarin anlatildigi belge ve kaynaklara hiç de uzak degil tarihi gerçeklerle örtüsüp örtüsmesinden çok insanligin cografya farkina ragmen ayrilmaz bir bütün oldugunu hatirlatiyor bize.bir çok kisiye yol gösterecek nitelikte eserler meydana getiriyor.

ali kaya / 8.07.2006 13:09:58
dünyaya malolmus bir usta ve tartisilmaz bir kalem

ILKE / 4.07.2006 14:37:52
yazarin 2 kitabi disinda hepsini okudum... kendimi çok sansli hissediyorum,bu kadar insancil duygulari harmanlayip bu denli anlasilir
bir dille okuyucuyu bilgilendirmek herkesin yapabilecegi bir sey degil.. siddetle tavsiye ederim..


ZEYNEP / 26.06.2006 15:57:03
SEMERKANTLA TANIDIM YAZARI..GERÇEKTEN MÜKEMMEL ESERLERI VAR..AMACIM HASAN SABBAH HAKKINDA DAHA ÇOK SEY ÖGRENMEKTI SEMERKANTI ALDIGIMDA AMA ARTIK HASAN SABBAHTAN ÇOK YAZARIN DIGER ESERLERINI ARASTIRIR OLDUM:))

arzu / 17.06.2006 13:04:41
son derece kaliteli bir yazar

behlül / 15.06.2006 12:26:14
semerkanti okuyunca çok etkilendim ama yüzüncü adla afrikali leo dan ayni tadi alamadim. sanirim maalof u bikaç yil arayla okumak lazim...

sirnak / 14.06.2006 21:03:12
bence çok güzel olmus sizi tebrik edrim. lütfen devam edin...

purple / 12.06.2006 00:53:14
Yollarin Baslangici gerçekten güzel bir kitap..

sodomvegomore / 11.06.2006 20:26:22
aslinda daha öncede yorum yazmistim ama o zamanlar ölümcül kimlükler ve araplarin gözüyle haçli seferlerini okumamistim. okuyuca degisen ne aslinda degisen bir sey yok sadece amin maalof a olna sayf-gim ve tuutkum daha da arti.aslin da bizler tarih kitapla rinda türklerin haçli seferlerin de Türklerin kahramanca savastigini ögrendik ama amin maalof bize gerçegin böyle olmadigini çitlat. çünkü o dönemde herkes kendi çikari pesinde ve arap, müslüman ,türk dünyasinda bölünmeler ovar ve herkes rakibimi nasil alt ederim düsüncesinde ve hatta haçlilarla isbirligiyapanlar var bir yanda fatimiler bir yanda hashasi tarikati ir yadanda süriyedeki türk atabeylikleri tabi bu arada arap halifesi de sarayinda ve kendi zevkinde kisicasi ezilenleri düsünen kimse yok.hata kitabin bir yerin de sii fatimile rin haçlilari sünni selçukludan kurtulmak için haçlilari orta dogu ya davet ediyor.sonuç ne mi oluyo ogünden bu güne degisen bir sey yok halen daha arap , islam ,türk dünyasinda etnik ve dini çatismalar varve sanki haçli seferleri sonrasi orta dogu için zaman durmus ve yerinde sayiyo çünkü hristiyan avrupali müslüman dogudan aldigi bilimi teknigi aldi gelistirdive bu güne geldi dogu isse yüzünü gelismeye kapadi çünkü ona göre gelismeyi kabul etmek demek batinin sömürüsünü kabul etmekti çünkü bati her an doguya haçli seferleri düzenleyebilir.bilmedikler,yse kendini koruyayim derken en büyük zarar i dogu dünyasi kendine verdi ve batini sömürüsü olmaktan kurtulamadi .araplarin gözüyle haçli seferinde ki iç açici tek sey kürt selahatin eyubinin yüregi . kudüs fatihinin tek derdi müslümanlari hristiyanlarin zulmünden kurtarmaktir ve elinden geleni yapar .fakat ondan sonra gelen eyubi beyleri gene parçalnir haçlilarla çikarlari için birlesir tabi ne olur yine kan yine zulüm .haçli seferi dogununh yüz karasidi r . eger küreselesme hayraniysaniz ve küreselesmenin ardindaki gerçeri merak ediyorsaniz. halen din ve irk adina savasiyorsaniz bunun kime yaradigini ögrenmek için de ölümcül kmlikleri okuyun ve dinsel irksal fanatizmin neye yol açtigini görün SODOMVEGOMORE

gynecolog / 3.06.2006 22:50:56
amin malouf a ben de mrak sardim bu aralar.Dogunun limanlari ve semerkant ini okudum. Bence ii bi yazar. Her ne kadar tarihi gercekçi yansitmadigini düsünsekte dogu-bati sentezini cok ii kurguladigini görüyorum. Saygilar...

oguzcan / 16.05.2006 15:20:18
sürekli okudugum be begendigim ender yazarlardan.tarihi ve mistik hikayeleri seviyorsaniz tam size göre.hayal dünyasina dalarak okumaniz için en uygun kitaplar.

nezih / 12.05.2006 14:49:03
dün aldim 100. adi elime bugün bitti.yazar ülkeleri degistirdikçe baldassare in kisiliginde olmasi gereken degisimleri de ustaca incelemis.


kubilay / 3.05.2006 23:21:58
vallaha güzel yazmis amin bey


uuur / 27.04.2006 14:36:48
osmanli ve turk dusmani olmasina ragmen hala kitaplarini okudugumuz biri iste bu yuzden avrupaya imrenerek bakiyoruz....

açelya / 24.04.2006 10:55:56
ben amin maalouf e asigim.insan nasil tarihin içinden öyküleri bu kadar gerçekçi anlatabilir.yüzüncü ad süperdi. semerkant harikaydi afrikali leo sürükleyiciydi isik bahceleriyse anlamliyfi tanios kayasini pek begenmedim..

Nil Demirel / 10.04.2006 11:44:03
yüzüncücü adi okudum harika bir kitap.sürükleyici bir solukta bitirebilirsiniz..kitap tarih kokuyor.kitap kurtlarina tavsiye ediyorum..

sewil / 2.04.2006 16:11:12
semerkant ciddencok güzel bi kitap ama daha bitirmedm okmaya dewam edyorm

temple / 25.03.2006 02:01:43
geçen hafta dogunun limanlari ve semerkanti okudum.uzun zamandir semerkant kadar gerçekçi bir kitap okumamamistim hala etkisindeyim.geçmisin gizemi parmaklarimizin arasinda...

Nazli Yildirim / 21.03.2006 18:58:59
Henüz hiçbir kitabini okumadim fakat Edebiyattan dönem ödevi olarak kitabi olan Dogunun Limanlarini aldim.Umarim sikici degildir....

sule / 20.03.2006 11:27:25
Amin Maalouf Un ,Afrikali Leo ,Yüzüncü Ad Semerkant ,Taanos Kayasi ve isik Bahceleri kitaplarini okudum.En çok beyendiklerim Semerkant ve Yüzüncü Ad oldu.Benim kitaplarda kullandigi dil ve kaynagini tarihten aliyor olmasi nedeniyle çok sevdigim bir yazar.Diger kitaplarini da mutlaka küütphaneme ekleyip okuyacagim.Yazarin anlattigi olaylarin tarihsel yönü tabiki tartisilabilir ama zaten benim anladigim kadariyla yazarintarihin gerçeklerini su yüzüne çikarmak gibi bir amacida yok.O sanki kendisi yasiyormus gibi kendi düsünce ve yorumlarini katarak oalylari romanlastiriyor.benide en çok bu etkiliyor .tarihsel romanlara ilgim vardir zaten ama,olaylarin yasandigi dönemlerdeki insanlarin yasam tarzlarini duygularini bu kadar iyi anlatabilen,insanda her romandan sonra o dönem hakkinda daha çik bilgi sahibi olabilme istegi uyandiran ,arastirmaya iten ,kisacasi insani o deme dahil eden çok az yazar var.saygilarimla

Sacred / 18.03.2006 17:49:04
Kimi zaman karanlik dehlizlerde, kimi zaman özgürce bagirdigimi hissettiren bir dagin zirvesinde.. Amin Maalouf okumak sakli bir kentte dolasmak kadar hos ve cesaretli..

türkan / 11.03.2006 21:37:35
Bir çok kitabini okudum..begeni göreceli bir kavram...sonuçta kitaplar birer roman...bir sey ispat edilmeye çalisilmiyor...kiymetli diye nitelenen bir çok yazardan daha basarili...tek kusuru popüler olmak galiba...çok okundugu için hafife aliniyor bazilarinca.. her bir kitabini begenerek okudum. maceracilar için yüzüncü ad'i öneriyorum...
selamlar.


ali / 11.03.2006 11:28:15
çok kötü bir üslubu ve kahramanlarin seçiminde de kötü bir seçim yapilmis tam anlamiyla berbat.

osman / 24.02.2006 11:54:16
çok guzel

BESIKTAS / 13.02.2006 14:25:30
TEBRIKLER

REEL YABANCI / 8.02.2006 13:59:37
var esraf oglu rumi bil hakikat vücudu fani etmektir adi ask


kübra / 4.02.2006 21:37:11
amin maaloufu bir arkadasimin önerisi üzerine merak ettim ve son kitabi yollarin baslngicini okumaya basladim ve gerçekten güzel bir kitap:)

Kitaplari / 3.02.2006 15:18:55
Amin Maalouf'un birçok kitabini okumus bunlarin içinde tarihsel içerikli romanlarinin yaninda deneme tarzinda kitaplarinida okumus biri olarak, aslina bakilacak olursa her kitap hakkinda ayri ayri yorumlarda bulunmam gerekir ancak yorum bölümü ayni kisinin kalemiyle yazilan kelimelerle doldurulmamali.. Amin Maalouf'u bir konuyu islerken diger tüm yazarlar gibi iyi bir arastirma yapan ve sonrasindada en önemli kisim olan yazdigi kitabin adina anlam verebilen (çünkü kimi kitaplari okuduktan sonra kitabin adiyla içerigi arasinda bir çikmazda kalirsiniz) bir yazar bu bakimdan okunulasi bir yazar diye tanimlamak dogru olacaktir .

Maalouf hk. / 31.01.2006 16:10:43
Sevgili 'ASLIYIM BEN'
Herhangi bir yazarin sadece bir kitabini okuyup 'hayraniyim ben' genellemesini yapmak ve ikinci kitabinda da bir çirpida hayal kirikligina ugramak bu kadar kolay olmamali bence. Amin Maalouf, su an 5. kitabini okuyan bir "okuyucu"suna hiç degilse tutarli olmayi ögretiyor mesela.


ENGIN / 28.01.2006 17:10:55
TOM SAWYER ÇOK GÜZEL BIR KITAP YAZARI MARK TWAIN OKUMAK ISTIYENLERE DUYULUR HERKESE BAYYYY


asliyim ben / 25.01.2006 11:14:06
amin maalouf hayraniyim. hayraniyim diye her kitabini sevmek zorunda degilim tabi. afrikali leo harikaydi ama yüzüncü adi okuyunca öylesine hayal kirikligina ugradim ki... isredimki bi önceki kitabindan daha farkli seyler hissettirebilsin bana.. ama diger kitablarinin bir uzantisiydi sanki. yine de anlatimini çok seviyorum. yine de yazarin birikimine hayranim.. ve okumadigim diger kitaplarini da en kisa zamanda okuyacagim. ... amin maalouf seni çok seviyorum... içten tesekkürlerimi sunup allahin ömrünü uzun ve verimli kilmasini diliyorum...

yasin_ / 25.01.2006 11:09:30
amin maaalufun semerakant,dogunun limanlari ve araplarin gözüyle haçli seferleri kitaplarini büyükbir keyifle okudum ortadogu tarihinini ve kültürünü çoki yi bilen bir yazar sadece Araplar degilde Kürtlerin ve Türklerin tarihini enaz bizimtarihçiler kadariyi biliyor ve ondan çabasi objektif ve dogru aktariyor.Tarih meraklilari için bu Amin Maalufun romanlarinikesin okuyun.

guldegas / 19.01.2006 21:29:51
öncelikle herkese merhaba.Ben türk dili ve edebiyati ögrencisiyim bu dönem edebi hareketler ve düsünme temelleri adli dersimizde Amin Maalouf'un Ölümcül Kimlikler adli kitabini okuduk ve sinifta tartisiyoruz.bana göre bu kitabin herkes tarafindan okunmasi gerekiyor. kendini bilmek kendisinin farkina varmak isteyen herkes bu kitaba bir göz atmali daha çok sey var söyleyecek ama burada okudugum yorumlara bir cevap vermek istiyorum: Kitapta Islamiyet üzerine söylenen seylere hayran kaldim, hgerçekten bir dönemin hosgörü timsali olan bir dinin, batidan neden geri kaldigimizi, göçebelik kavraminin neler dogurdugunu vs gibi bir ton konu ve konular var bu kitapta.o yüzden de herkesin merakla okuyacagini tahmin ediyor ve öneriyorum..

burcu / 13.01.2006 15:47:55
son derece muntazam bir kitap.okundukça rahatliga dogru yelken açiyor sanki,neyse bana bu yorum sansini yasatan herkese tesekkür ederim.


yesim balaban / 13.01.2006 10:00:07
Amin Maalouf'un Yüzüncü Ad kitabini okudum. Çok begendim. Diger kitaplarinin hepsini siraya koydum okumak için. Yüzüncü Ad kitabini sevdiyseniz eger, Jamal Mahjoub'un Rasid'in Dürbünü'nü de seversiniz. Bütün kitap kurtlarina tavsiye ederim.

murat / 31.12.2005 09:47:54
son derece muntazam bir kitap.okundukça rahatliga dogru yelken açiyor sanki,neyse bana bu yorum sansini yasatan herkese tesekkür ederim.

OSMAN AKBAS / 19.12.2005 15:29:04
BÖYLE BIR KÖSE AYIRDIGINIZ IÇIN TSK YAZARIN 3 KITABINI OKUDUM GERCEKTEN MUHTESEM OKUMAYA DOYAMADIGIM KITAPLAR ARSINDA EN ÜST SIRADA ALIYOR BU TÜR ESERLERI HAZIRLAMADA YARDIMCI OLAN HERKESE TSK BIR BORÇ BILIYORUM VE DEVAMINI DILIYORUM

bouazizi / 15.12.2005 16:48:49
benim işim futbol ama kız arkadaşımın ödevinin hatırına kitap sayfalarında dolaşırken tanıdım amini

osman / 14.12.2005 23:04:03
iyi ki maalouf var oda olmasa bizi bu ankara nin sikiciligindan kim kurtaracakti. :) Ha bu arada bana maalouf'u tanitan kisiye de sonsuz tesekkürler ONU çok seviyorum

fatih / 5.12.2005 13:56:34
arkadaslar amini fazla abartmayin iyi bir yazardir ama roman teknigi fazla gelismemistir parlakedebiyat.sitemynet.com tiklayin sürpriz var

MUSTAFA / 3.12.2005 18:52:27
MAALOUFU OKUMAK BÜYÜK BIR ZEVK

BAHAR / 30.11.2005 18:50:15
Bence yazar kitabi mükemmel bir dille harikulade bir anlatimla ve kisileriyle çok güzel yazmis.hangi kitabi mi?tabiki de SEMERKANT!!!Yukarida okudugum bazi yorunlar çok çirkin yazilmis.okudugumuz her kitap hosumuza gitmek zorunda degildir.ama bunu bu sekilde yansitmak çok yanlis.bana SEMERKANT'I bir ögretmenim tavsiye etti.iyiki de alip okumusum.gerçek bir tarih yazisi.Bu kitabini okudum gerisi de gelecektir bundan eminim.ben bütün bu basarilarindan dolayi yazarimiz AMIN MAALUF'U cani gönülden tebrik ediyor ve basarilarinin devamini diliyorum!!!

ali / 30.11.2005 14:24:35
oyunu oynayan o bizlerse birer oyuncakdogrusu bu gerisi laf i güzaf onun için dünya bir dama tahtasi bizlerse dama tasi bikiverir sunun da ativerir hiçligin kuyusunna senin yasani kimle çignemedi ki günahsiz bir ömrün ne degeri var ki sen yapilan kötülüge kötülükle karsilik verirse sen ben arasinda ne fark kalir söyle semerkanttan anin maalouf. semerkanti ve amin maalouf un diger eserlerini de mutlaka okuyub.

ali / 30.11.2005 14:16:40
Amin maalouf gerçekten çok çarpici bir yazar.kitaplarin da tarihi anlatmasi onu okumamin en basta gelen nedeni.semerkant tanios kayasi dogunun limanlari afrikali leo yu okudum .okurke kitaplari elimden birakmak istemedim ve her birini defalarca okudum.su an da isik bahçesi adli eserini okuyorum. eserlerin de olayin geçtgtgi zamani okadar ii anlatiyorki insan kendisini o zaman da yasiyor gimbi hidediyor.sua n isik bahçelerini okuyorum ve kitapta yasiyor gibiyim. amin maalouf u okuyun .

ali / 30.11.2005 14:16:35
Amin maalouf gerçekten çok çarpici bir yazar.kitaplarin da tarihi anlatmasi onu okumamin en basta gelen nedeni.semerkant tanios kayasi dogunun limanlari afrikali leo yu okudum .okurke kitaplari elimden birakmak istemedim ve her birini defalarca okudum.su an da isik bahçesi adli eserini okuyorum. eserlerin de olayin geçtgtgi zamani okadar ii anlatiyorki insan kendisini o zaman da yasiyor gimbi hidediyor.sua n isik bahçelerini okuyorum ve kitapta yasiyor gibiyim. amin maalouf u okuyun .

yasamyolu / 20.11.2005 12:16:40
amin maalofun bütün kitaplari harika

kowara / 12.11.2005 16:43:17
yorumlarinizi okudum,ama çekinerek söylüyorum ki amin maaloufu henüz okumadim,ilk basta yorumlardan basladim,ama çok basarilisiniz arkadaslar,bir amin okuyucusu daha kazandiniz diyebilicem saniyorum..hepinize kolay gelsin

F.A.M.I.L.E / 10.11.2005 16:28:08
KITAPLARINI OKUDUGUMDA BEN DE YAZAR OLMAK ISTIYORUM

polat / 8.11.2005 15:39:53
bu tür kitaplar gerçekten çok güzel

masal / 24.10.2005 21:05:50
maalof sayesinde bu çesit tarih-ask kitaplari okumaya basladim.kitaplarini büyük heyecanla okudum.süper bence

efe salmanali / 22.10.2005 16:22:43
bu çalismayi yapmis olmaniz gerçekten güzel... .. okumak soylu bi eylem.. okumak ve okumak adina yapilmis bir çalismaya emek harcayanlari kutluyorum... tebrikler.........igokburun@hotmail.com

reis / 15.10.2005 11:57:06
çok ii bir kitap

mustafa ünal / 5.10.2005 16:40:58
aslinda maalof iki kitabiyla ün yapmis bir yazar:semerkant ve afrikali leo.yani çok fazla ses getirenler bunlar.digerlerini bilmiyorum ama okudugum iki kitabi kendisine iyi bir yazar diyebilmem için yetiyor.bu arada kendisinden yine böylesine ses getirecek kitaplar bekliyoruz.

Kenan Sen / 27.09.2005 13:31:43
Okumak... hele bu ülkede okumak bence büyük bir sans. Ama bu sansinizi Amin Maalof gibi sinirsiz serüvenlere tasiyan yazarlarla artiranlarin varligini bilmek de bir ayricalik. Ayricaliklarinizdan yararlanmayi sakin ihmal etmeyin...

serkan / 3.09.2005 13:36:52
okumadan yasayan insan ben yasadim derse kitap okumamk gibi buyuk bir hata yapar

pinar / 26.08.2005 17:32:44
amin maalouf un su an 5. kitabini okuyorum.dogunun limanlari tanios kayasi yuzuncu ad semerkant ve simdi yollarin baslangici.kitap okumayi sevdirdigini soylemyi borc biliorum.tarih ve askin birbiriyle bu kdr icice olmasi da devamli okuma istegi doguruyoi bende.hem bilmedigim bico ksey ogrendim hemde akdeniz cevresiyle ilgili merakim artti.tanios kayasini ozellikle cok bgendim amam bence her kitabi oldukca gusel.belki eksi bir yonu konularin birbirne yakin olmasi ama bi seriyi okumamin sebebi de bu olsa gerek.yollarin baslangicini basta biraz sikici buldum ama ilerledikce elimden dusuremez oldum.az once kubayla ilgili arastirma yapiodum daha once hic ilgimi cekmemis oldugu halde.tesekkurler amin maalouf.

yasemin / 26.08.2005 12:28:15
ben maalouf un dogunun limanlari ve semerkant kitaplarini okudum bu nedenle sadece iki kitabi üzerinden genel bir elestiride bulunmam dogru olmaz .Ancak bana göre bu iki kitabinda dili çok güzel kullanmis yazar ayrica kurgularini da begendim ,bu siteyi hazirlayanlara tesekkürler Maalouf la ilgili yeni seyler ögrendim ve en kisa zamanda diger kitaplarini da okuyacagim ..herkese iyi okumalar

coco / 17.08.2005 12:28:31
Malouf'un tüm kitaplarini okudum. Bunu da büyük bir begeniyle yaptim açikcasi. Olay örgüsü ile insani saran edebi kitaplar oldugunu düsünüyorum. Edebi gözle bakmak demek de bence bu anlama geliyor. Bir elestirmen gözüyle bakildiginda ise, yukarida sürüp giden tartismanin konulari ve hakli gerekçileri tekrar ediliyor anladigim kadariyla. Elestirilerin okuyucularin objektif tavrini bozdugunu düsündügüm için bu elestirileri okuyan inasanlarin bu kitaplari mutlaka okumalari ve kendi yorumlarini gerçeklestirmeleri gerekir. Türk Halk bilimcisi olarak yapilan Türk düsmanligi yorumlari için her hangi bir söylemde bulunmak istemedim. Çünkü ben kitaba bir kültür birikintisi gözüyle yaklastim ancak bu kitaplarin ne tarihi ne de kültürel bir gerçeklik saglmak zorunda olmadigini kitap iç kapagindaki ROMAN ibaresiyle algilamak zorundayiz. edebi anlamda oldukça basarili bir eser oldugunu düsündügüm bu kitaplari herkese tavsiye ediyorum. Malouf'un tüm serisini korkmadan bir etapta alin, pisman olmayacaksiniz. herkes kendisi için bir malzeme bulabiliyor, bu kitaplar, bu yazar övülüyor yada elestiriliyorsa bu bile onu okumaya deger kilar. Elestirilere karsi okurlari tarafsiz olmak konusunda tekrar uyarmak isterim. Ve lütfen hatirlayin aslolan OKUMAKTIR....... Bol kitapli günler

alpaslan / 16.08.2005 18:45:23
yazarlar(adam gibi olanlari)günümüzün degerli insanlar sinifinda yer almaktadirlar.Ancak bazilari vardir ki eli öpülesidirler.Belki Maalouf'u çok yakindan takip ettigim içindir ki gerek eserleri ve gerekse edebi kisiligi bakimindan essiz buluyorum.

müjdat soylu / 16.08.2005 18:35:13
bir edebiyat ögretmeni olarak yapabilecegim tek yorum:KUSURSUZ

cheryse / 11.08.2005 03:28:31
Sayin Yildiz, size ve diger ilgililere geç cevap verdigim için özür diliyorum. Bastan baslayalim; adina bu bölüm açilmis olan yazarin bir kitabi ile ilgili okudugum bir elestiri yazisinin bir kismini buradaki arkadaslarin ilgilerini çekebilir düsüncesiyle "(Simdi Amin Maalouf'un 'Ölümcül Kimlikler' isimli kitabina elestirel bir yaklasim niteligindeki "Amin Maalouf'ta Türk Düsmanligi isimli yaziyi'nin bir kismini -metin tam olarak bende olmadigindan- degerlendirmelerinize sunuyorum... )" diyerek bu bölüme tasidim. Ve siz yazidaki bana ait olan kisim ile alinti olan kisimlari ayirma geregi duymadan "cheryse rumuzlu kahvecimiz demis ki... "diyerek söze girmissiniz ve alintinin alintisini metninize ekleyerek devam etmissiniz. Büyük talihsizlik, ki benim bir alintiya isaret ettigimi bilerek ya da bilmeyerek atlamissiniz. Atlamasaydiniz sayet bu üsluptaki muhatabiniz ben degil elestiri yazisi ve yazinin sahibi olacakti. "Ben gerçekten merak ettim ve ilgileniyorum" diyorsunuz ama yazinizdan belki merak etmis olabileceginiz ama ilgilenmediginiz anlasiliyor ki gerçekten ilgilenmis olsaniz adi geçen dergiyi (çok kolay bir sekilde) bulur ve o yaziyi okuduktan sonra birseyler yazardiniz buraya. Hem de böylece kafaniza takilan sorulara bir nebze de olsa cevap bulurdunuz. "...Ancak hiç bir kitabini okurken, bir Türk düsmanligi filan algilayamadim.. " demissiniz, algilamaniz da gerekmiyor zaten ama elestiri yazisinin tamamini okumus olsaydiniz algilayanlarin neden öyle algiladiklarini belki algilayabilirdiniz. Merak edip ilgilenecek arkadaslar için; yazinin tamamini "Türk Edebiyati Dergisi, Eylül 2003, Sayi: 359" Yazar (Mehmet Yildiz) elestiri yazisinda Amin Maalouf'un pek çok kitabinindan (kaç adetse artik!) degil 6 kitabindan faydalanmistir. Sayin Yildiz, maalesef yazinizin "Not" kismini da çok sig cümlelerle doldurmussunuz. "Türkedebiyati.com' da ki yeni kitaplar bölümünde toru topu iki yabaci yazarin kitabini bulabildim.. " demekle kastettiginiz sey nedir. "...hatta Türk yazarlari terimi bile fazla genis kalir burasi için.. Belli bir görüsün bir kaç belli yazari desek, sinirlandirilmisligi daha iyi anlatmis oluruz..." Okur olarak herkes istedigi seyleri okuyabilir ama yazarken herkes bildigi seyleri aklina estigi gibi degil, düsünerek yazsin. Sayin Yildiz, iki soru ile bitirelim; Türk yazarlari teriminin içini nasil doldurursunuz acaba? Türk kimligi tasiyanlar Türk yazari degil midir? Saygilarimi sunuyorum.

murat / 8.08.2005 14:22:26
iyi hos, akici, ögretici ama söyle bir sey var ki bir kaç kitap sonra ben bunu sanki daha önce okumustum diye düsünmeye basliyor insan

prenses / 7.08.2005 10:20:00
Maalouf u kesin okuyacagim.sizi de tebrik ederim.

ati / 26.07.2005 13:59:47
cok yönlü bir yazar okumak bence ayricalik

ESRA / 26.07.2005 11:54:34
BEN SITEYE GIRENE DEK BÖYLE BIR YAZARIN BILE VARLIGINDAN HABERSIZDIM.TÜM BU YAZILANLARI OKUDUM AMA YAZARLA ILGILI AÇIKÇASI ÇOK FAZLA YOL KATEDEMEDIM.BENI YAZARIN OTOBIYOGRAFISIYLE BILGILENDIRIRSENIZ ÇOK MEMNUN OLACAGIM.SIMDIDEN HERKESE TESEKKÜR EDERIM.IYI OKUMALAR

Gülderen / 21.07.2005 10:40:31
Doğunun Limanları kesinlikle kitaplığınıza girmeli.Tarihi sevmeyenlere Amin Maalouf'un kitaplarını okuyun derim. Her ne kadar tarihi bilgilerinde eksiklik olduğu düşünülsede bu sizin o tarihi araştırmanıza vesile olacaktır.Ebru Hanım hazırladığınız site için teşekkürler!...

rafet / 7.07.2005 17:00:52
önceden kitap okumak için firsatim olur ve severek okurdum. çalismaya basladiktan sonra pek mümkün olmadi. kitap aliyor, istifliyordum. arkadasimin 2 yil önce hediye ettigi dogunun limanlarini okumaya basladigimda, vakit bulmak için gece uykularini azalttim. yorumlarinizdan etkilendim, diger kitaplarini da okurum artik... tesekkürler arkadaslar.

ank@ / 4.07.2005 01:53:22
semerkant ve dogunun limanlarini okudum.Çok etkileyiciydiler.herkese tavsiye ederim.Hayyami tanimadan yasamayin desem tanidiktan sonra anlarsiniz ne demek istedigimi..;)Semerkant da bunun için bire bir..

menekse / 1.07.2005 18:20:46
niye hiç kimse son kitabindan bahsetmemis.''YOLLARIN BASLANGICI''.Bence Maalouf'u gerçekten tanimak isteynler bu kitabi okumalilar.Ayrica ''SEMERKANT'' Hayyami anlattigi içinde muhtesem bir kitap...

esra / 20.06.2005 05:01:02
dediginiz gibi "afrikali leo" sanki halinin üstünde dunyayi dolasiyorsuunuuuzz

üstad / 16.06.2005 16:33:34
maalouf bencede çok iyi bir dile ve akiciliga sahip bir yazar, fakat herhalde insanlar kendi ülkeri hakkinda duymak istediklerini veya görmek istediklerini bulamadikça o insanin yazmis oldugu yazilarin tarafli olabildigini zannediyorlar. bazi yanlis taraflari olabilir fakat yinede bu yazarin kötü niyetli veya niyetinin kötü oldugu anlamina gelmez, iyi bir yazar okumak isteyen herkes için, bu arada sitenizin kullanimi olsun, çok rahat ve aydinlatici buldum, emegi geçen herkese tesekkürler...

Sercan Dikme / 14.06.2005 22:09:12
yazarin kitabi çok güzel

cenk / 28.05.2005 23:10:18
okadar yazmissiniz iyi güzel ama özeti nerde bu kitabin

ömer / 25.05.2005 14:16:41
kitap okumaktan nefret ediyom hocam istedi diye bu sayfaya girdim

/ 22.05.2005 17:02:30
güzel güzel ben begendim valla.suan bu kitaplari okumaya ihtiyacim var.bi ton isim var ama site kendime zaman ayirmam gerektigini hatirlatti bana.siteyi sevdim:)

Kürtsad mehmet firat / 20.05.2005 18:22:49
MUHATABINA.......... Tarihi olaylara bakarken sadece bir kavmin bakis açisiyla bakmamiz bizi yanlis kanilara götürür öncelikle tarihi olaylarin dogru saptanmasi için bazi önyargilarimizdan kurtulmamiz gerekiyor açikçasi yüzyilardir ortadogunun MEZAR BEKÇILERI olmaktan öteye gidememisiz ülkemizin EFENDILERI ülkenin iç dinamiklerini ülkemizde yasayan bir halka endekseleip dis politikamizi bu insanlar üzerinde yapiyorlar sonuç rezalet TARIHI gömek yerine iyisiyle kütüsüyle sahiplenmeliyiz yoksa tarihi gömek kimsenin harci degildir bilakis tarih ÇAGIN hakini vermeyen kavimler hakindaki hükmü agir olmustur ,ÖZGÜR INSANA SELAM, OKUMAYA YASAMAYA VE YASATMAYA DEAM............................................ ÇAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWW

Kürtsad mehmet firat / 11.05.2005 17:34:18
sonderece basarili bir yazar semerkant +arplarin güzüyle haçli seferleri+ölmcül kimlikler kitaplari tarihçiler için de yararli herkese iyi okumalar Çaaaaaaaaaaaaaaaaaww

ayse yilmaz / 11.05.2005 15:59:17
yazarin 3 kitabini okudum , ama semerkant gercekten cok guzel bir kitap okumayanlara tavsiye ederim.

Yildiz / 9.05.2005 15:52:44
cheryse rumuzlu kahvecimiz demis ki; Ancak Maalouf, Osmanlilardan (Türklerden) söz ederken objektif bir perspektiften degil, daha çok oryantalist bir bakis açisindan yola çikar. Bu, sahici bir bakis degildir. Arka plâninda kinin ve nefretin yer aldigi bir bakistir. Ölümcül Kimlikler'den ögrendigimiz kadariyla yazarin büyükannesi Türk. 2 Bir sekilde Türklerle kan bagi olan yazarin böyle bir bakis açisina niçin sahip oldugu bizim için önemlidir... Ilgilenen olursa: http://www.turkedebiyati.com/v2/yazisiir.asp?DergiId=10&Id=406&YSTur=Y Ben gerçekten merak ettim ve ilgileniyorum.. Amin maalofun bütün eserlerini degil belki ama pek çok kitabini okudum.. Içlerinden en güzel degil ama en önemli buldugum kitapsa ölümcül kimlikler.. Ancak hiç bir kitabini okurken, bir Türk düsmanligi filan algilayamadim.. Aksine özellikle ölümcül kimliklerde yazar; bir kimlige yapisip kalmanin ne kadar ölümcül olabilecegini, inasnin hiç bir kimligini öne çikarmadan bütün kimliklerini sevgiyle kucaklamasi gerektigini anlatmis.. Bu türk düsmanligi durumunu anlayamayisim belki benim algilama eksikligimden kaynaklanmistir diyerek ve gerçekten merak ederek ve ilgilenerek http://www.turkedebiyati.com/v2/yazisiir.asp?DergiId=10&Id=406&YSTur=Y adresine baktim.. Ama o sayfa açilmiyor.. Eger bu yaziyi görürse sayin cheryse'den rica ediyorum su isi bize bi anlatsin.. Not:""Korkarim su Türk düsmanligi paranoyasi sonunda bizleri sadece bizim yazarlarimizla, bizi ancak öve öve bitiremeyen yabanci yazarlari okuma sigligina götürecek."" diyen marti ya da katiliyorum.. Türkedebiyati.com' da ki yeni kitaplar bölümünde toru topu iki yabaci yazarin kitabini bulabildim.. Digerleri hep türk yazarlari.. hatta Türk yazarlari terimi bile fazla genis kalir burasi için.. Belli bir görüsün bir kaç belli yazari desek, sinirlandirilmisligi daha iyi anlatmis oluruz...

/ 5.05.2005 13:44:31
SEMERKANT GERÇEKTEN OKUNMASI GEREKEN BIR KITAP.OKUMAYI SEVENLERE TAVSIYE EDEBILECEGIM BIR KIAP.

alp_aslan / 29.04.2005 16:51:26
ey kahve milletinin insanlari .... sizlerden hiç isigi arayan var mi ? Denilmistir ki ; aramakla bulunmaz ammâ bulanlar hep arayanlardir...

Mehmet / 28.04.2005 16:00:22
Tebrikler Çok güzel bir çalisma yapmissiniz.Amin Maalouf'un kitap serisini okumaktayim Insanlara bu degerli sahsiyeti tanittiginiz için tesekkürler

selim / 7.04.2005 16:38:57
tüm eserlerini okumaniza gerek yok diyebilirim. semerkant afrikali leo yeterli. tanios kayasi ne bileyim fena degil dogunun limanlarinda çok sikilmistim. bence tatar çölü çok daha iyi sikilarak kitap okumak istiyorsaniz 100 yillik yalnizligi okuyun soy agacini karistirmasaydim hersey yolunda olacakti )) sülale ayni isimlerle devam ediyoda.. sadece son 35 sayfasini anlamadim diyebilirim.

Gokhan DIKME / 4.04.2005 14:40:56
Tanios Kayasi ni mutlaka okuyun derim!Hayatinizda bazi olaylarin akisinin degistigini gorebilirsiniz.Biten hayatlarimizin ilkidir ve bizi baska diyarlarda baska hayatlar bekliyordur!Tabi bu tam olmadi ama yine de boyle bir sey!

gökhan çörtük / 24.03.2005 22:15:18
müthis hikayeler okumak istiyorsaniz tavsiye edecegim ilk adres... ( kahve molasinda bulabilirsiniz)

burhan uykun / 22.03.2005 22:14:01
yazarla,orta sark zemininde keyifli bir tarih gezintisi, kahve tadinda bir öykü paylasmak dilerseniz ; eserlerinin büyülü kapisindan içeri buyurun. Ancak, dinlerin, savaslarin ve entrikalarin ana yurdu olan orta sarki,dün ve bugünün lanetinden soyutlayarak okumaniz fayda verir.Diyor ve soruyorum : antik malzemelerden,cilali öyküler çikarmak,post-modernizm midir ?

/ 20.03.2005 12:39:20
isim soylu keimeler

eleanor / 17.03.2005 15:14:31
çokkkkkkkk güzel bir kitap. insan okumaya doyamiyor. herkese tavsiye ederim

ferdi / 21.02.2005 13:59:35
Okumak güzel sey,okuyabilmemiz için birilerinin yazmasi gerek.Maulof bu isi hakkiyla yapiyor.

onur gezer / 19.02.2005 12:21:46
suç ve ceza.karamazov kardesler ve yollarin baslangici

hakan / 15.02.2005 15:10:23
anlatim çok bayginama güzel

Gül / 14.02.2005 21:43:49
Amin Maalouf'un neredeyse bütün kitaplarini okudum. Romanlarin konusu ve kurgulanisi çok iyiydi. Semerkant özellikle favorimdi. Rubailer ve titanik... Hem Hayyam, hem meliksah ve Nizamülmülk hem de Hasan Sabbah... Ayni dönemde yasamis ve yollari kesismis...

Gorki / 3.02.2005 02:19:55
Kitaplarini okumadim ama adam 100% iyi yazmis belli. Entel birine benziyo.Oder nicht?

/ 1.02.2005 16:47:48
'be' mi? :)) nasil yazmam gerekiyor bir de sizden dinleyelim..buyrun,iki cümle yazin..ama lütfen içerisine '' be '' gibi,sizi tartismada ya da yorumlamada yalniz birakacak;digerlerinden ayiracak kelimeler kullanmayin.. :)) bekliyorum.. :))

sanane / 31.01.2005 19:22:54
ne biçim yazmissiniz be

Nihat ÇAPAR / 29.01.2005 17:29:10
Semerkant..bence harika bir kitap..her sayfasini büyük heyecanla okudum..tabii bunu 2 kere tekrarladim :)) terörizmin ilk temellerini atan Hasan SABBAH,büyük devlet adami Nizamülmülk ve büyük sair Ömer HAYYAM in güzel serüvenini,güzel ve akici bir dille yansitmis kitabina..ben çok keyf aldim..

Gökhan Dikme / 24.01.2005 01:43:28
Yazarin iki kitabini okudum.''AfrikalI Leo'' gerçekten beni cok etkiledi.''Semerkant'' l o kadar da begenmedim ne yalan diyeyim...

hilal / 11.01.2005 20:56:19
süper bissssssssiyyyyyyyyyyyy

nazan / 6.01.2005 13:36:10
afrikali leoyu okudum vehemislamiyet adina hemded hiristiyanlik adina darbir bakis açisi sergilenmisti

nilazrak / 5.01.2005 13:31:06
Henüz Amin MAALOUF'un Afrilaki Leo kitabindan bir kaç satir okudum ama inanilmaz etiklendim böylesi akici ve insani satir aralarinda sürükleyen anlam ifade eden bir yazarin kitabini daha önce okumamistim. Bir anda kendimi o sürükleyici olaylarin içinde buldum sanki olaylarin yanibasinda ben hep oradaydim canliydim bende yasamisçasina derinden etkilendim.Tesekkürler Amin Maalouf böylesi güzel bir eseri bizlere yansittigin için tesekkürler...

halisalcin / 27.12.2004 22:54:29
Ben Amin Maalouf'u ilk Semerkant adli kitabiyla tanidim. Divan edebiyatina ilgim vardi. semerkant'i okudukça ahmet Hasim'in siirindeki acem bahçesi gözümde canlandi. edebiyat ögretmeni olarak ögrencilerime tavsiye ettigim güzel bir eser. türkçe ve edebiyat ögretmenlerinin özellikle okumasi gerek

musty / 12.12.2004 14:17:37
Semerkant adlı eseri tek kelimeyle mükemmel

Oguz Skywalker ;) / 9.12.2004 12:35:12
maalouf'un tüm kitaplari harika ancak, beatrice'den sonra birinci yüzyil bambaska. bir babanin kizina olan sevgisini bu kadar saf ve korunaksiz biçimde anlatmasi gerçekten çok etkileyici ...

emrah / 4.12.2004 12:56:57
bende yazarimizi begeniyor ve her zaman basarilarinin devamini diliyorum

faruk / 24.11.2004 21:34:46
- Yasiniz kaç? - Bilmem her yil degisiyo... bayyyyyyyyyyyy

FARUK / 24.11.2004 21:31:22
SITENIZ ÇOK GÜZEL OLMUS.SIZLERE BIR MESAJIM VAR.Okula yeni gelen ögretmen ilk dersinde ögrencilere ilginç bir çagrida bulunmus: - Kendini geri zekali hisseden varsa ayaga kalksin... Sinifta çit yok. Nihayet biri kalkmis: - Sen kendini geri zekali mi hissediyorsun? - Hayir, demis çocuk, ama sizin tek basina ayakta kalmaniza gönlüm razi olmadi da... iyi aksamlar

Çagatay Acar / 9.11.2004 21:22:55
bitmeyen kavga.. ("Yollarin baslangici" romani üzerine bir yorum) Amin Maalouf, dört yil aradan sonra yazdigi, aslinda bir ani kitabi olarak ta nitelendirilebilecek son romaninda, kendi ailesinin penceresinden, Ortadogu'nun son 150 yillik tarihine isik tutuyor. Dedesi Butros ve Lübnan'dan Küba'ya göç eden kardesi Cebrail'in çevresinde örülmüs destansi bir öykü... Osmanli'nin çöküs süreci ve Atatürk'e iliskin çarpici yorumlarin bulundugu kitapta, yüzyillarin bitmeyen savasimi ; muhafazakarlik ve modernite, canli taniklarla ve gerçek olaylarla bir kez daha gözler önüne serilmekte. Ancak Maalouf'un kitaplarinin tümünde yer alan uygar bati, geri kalmis dogu ikilemi ve çözümü; yazarin kendisinin de yaptigi gibi, batiya göç etmekte bulma "haklililigi" bu romanda da sürdürülmekte. Herseye ragmen Maalouf'un masalsi dili okuyucuyu kucakliyor. Dr.Çagatay Acar

Amin, iyidir... / 1.11.2004 23:08:41
:)

erman / 21.10.2004 19:49:27
semerkant çok hos ve anlatimli bir kitap

ahmetbirel / 10.10.2004 05:42:49
ömer hayam in üzerinde daha çok durmalisiniz çalismalariniz için tsk.

yusuf / 24.09.2004 22:34:01
merhaba, google da kitap ararken kahve molasiyla tanistim. ben zaten kitap yurdu sayfasina üyeyim. zaten çoktandir Amin Maalouf okuma niyetindeydim. gördüm çok sevindim.gerçekten çok tatli bir sayfa bundan sizinle birlikteyim. Size, emek verdiginiz platformda basarilar diler tesekkürlerimi sunarim.

merve / 23.09.2004 16:37:28
ben henüz 15 yasindayim ve amin maalouf u çok begniyorum yüzüncü ad i çok begendim ve nerdyse bütün romanlarini okudum.... kendisine basarilar

nurullah / 16.09.2004 13:10:40
selam benim burda dikkatimi çeken sey kitabin güzel olmasi okumak isterdim ama gerçekten burdaolmadigindan okumiyoruz amam ne olursa olsun okuyacam

eylul / 2.09.2004 18:39:06
amin maalouf severler adina tesekkurler

özlem / 12.08.2004 12:55:43
semerkant,afrikali leo,isik bahçeleri,yüzüncü ad gerçekten muhtesemdi yapila bilecek tek yorum tesekkür etmektir bence

zeynep / 15.07.2004 20:27:03
semerkanti bir solukta okudum rüya gibiydi sanki kitaptakiler ve kitap bittikten sonra uyandim.

kayacan / 23.06.2004 10:59:55
son bir seyler daha söyliyeyim bari bazi arkadaslarini edward said ile maalouf arasainda bir karsilastirmalarinida anlamiyorum edward said in kisiligini su sekilde tanimlayabilirm ancak nietzsche nin bas konu ettigi üstün insan said olmali hadi byeeeeeeeeeeee cevap yazmak isteyenler akayaca8@hotmail.com

kayacan / 23.06.2004 10:51:43
maalouf un yaptigini kestirmek pek güc degil tamamen popüler olma çabasi icinde baskada bi aciklaması oldugunu düsünmüyorum hem arap hemde hristiyan olması da bu popüler olma yolunda kendisine epey yardımcı oluyor daha dogrusu kendisi bunu bu şekilde kullanıyor

....... / 21.05.2004 20:22:23
amin maalouf iyi bir yazar fakat çook iyi bir yazar degil

abdullah / 22.03.2004 12:30:30
semerkant kitabinin sanatsal açidan tahlilini yaparak bana gönderebilirmisini?TESKKRLR abdullahdemirbas@mynet.com

mor menekse / 8.03.2004 15:20:36
cheryse size katiliyorum,hislerime tercüman oldunuz.

Sarah / 8.03.2004 06:08:40
Amin Maalouf nasil biri, Africali Leo almaya degermi diye gezerken internette bu sayfayi gordum ve cok hosuma gitti. Hazirlayanlara ve chersyse cok tesekkurler..calismalarinizin devamini dilerim Ebru Hanim...

cheryse / 4.03.2004 02:31:36
Sayin ankyra, düsünceleriniz için tesekkür ediyorum. Size katilmamak mümkün degil. Eklemek istedigim bir kaç husus var söyle ki; bir kitabin (özellikle de malzemesi tarih olan kitaplarin) kurgusu, olaylari anlatis sekli, dili kisaca edebi bir eser sayilabilmesi için gereken sartlar dikkatle incelendikten sonra okuyucunun kitap hakkindaki düsünceleri ve kitaptan çikarimlari, yazar hakkindaki fikirleri daha da netlesiyor. Yani taslar kismende olsa yerlerine oturuyor. Böyle bir okuma yapildiktan sonra sözünü ettiginiz "önyargili, reddiyeci ya da kabulcü mantik" gibi kavramlara daha isabetli anlamlar yükleyebiliriz sanirim. Yani dikkat çekmek istedigim nokta su; okuma eylemi nasil gerçeklesiyor? Içinde "tecessüs" (anlama meraki, arastirma egilimi) bulunmayan bir okumanin çok da faydali olacagini zannetmiyorum. (Bu arada yeri gelmisken "tecessüs" kelimesini hakkini vererek kullandiginiz için tekrar tesekkür ediyorum size. ) Tecessüsten, mahrum okumalar yapilmaya devam edildigi müddetçe zihin ve bilgi kirliliginin önüne geçemeyecegizi düsünüyorum. Sayin marti, paranoyalarin beslendigi gerçekler vardir. Oryantalizm gibi bir gerçekligin varligina inaniyorsaniz, ve söz konusu düsmanlik belgelerle ortaya konulmus ise buna da inanmaktan baska çare yoktur sanirim. Okuma sigligina düsmek, bizi öven yabanci ve Türk yazarlardan çok "okuma eyleminin amaçlariyla ilgilidir. Unutmayiniz, bahsettiginiz türden yazarlari okuyup ortalikta gezen sig çok insan var... Saygilarimla. cheryse

marti / 27.02.2004 00:58:55
Korkarim su Türk düsmanligi paranoyasi sonunda bizleri sadece bizim yazarlarimizla, bizi ancak öve öve bitiremeyen yabanci yazarlari okuma sigligina götürecek.

ankyra / 21.02.2004 20:45:32
cheryse olarak yapilan bilgilendirmeye bir "okur"olarak ilgi ve tesekkür sunuyorum.Elbette ki yazarlar kendi dünya görüslerini,kültür ve yasam izlenimlerini de yansitacaklardir eserlerine diye düsünüyorum.Bunda her ne kadar cazip olmak ve çok satmak amaci varsa da,"kendi gibi düsünenleri çogaltmak-yani iknaci olmak " amaci da bulunmaktadir.Önemli olan "kabulcü bir mantikla"sartlanmis ,önyargili veya "reddiyeci" olarak yaklasmak yerine okunulani anlayacak,bilgi artimina yarari oldugu belirlenen yerlerini alarak gelismek daha uygun olur saniyorum.Bunun da objektif düsünebilme yetisiyle dogrudan baglantisi oldugu açiktir.Dilegim ;kitaplar okunsun.Tür ve tavir ne olursa olsun hem de.Bizler "zihin kirliligine ,bilgi kirliligine yol açabilir"endisesi tasisak da,bireysel tavir ve yetiye bagli arastirma egilimi (tecessüs) mutlu sonu tayin eder diye düsünüyorum.Saygi ve sevgilerimle

MURAT KARA / 25.01.2004 16:02:43
YÜZÜNCÜ AD'DA MEKANLAR 1001 GECE MASALLARINI HIKAYE ISE TÜRK FILIMLERINI ARATMAYACAK ÖLÇÜDE COMBINE OLMUS.YAPACAK VE OKUYACAK BIR SEYI OLMAYANLARA, OKUDUM DEMEK IÇIN OKUYANLARA BIR ALTERNATIF.

mino / 3.12.2003 23:32:41
Yazar ve kitaplari tüm övgüleri hakediyor ilk kez Semerkant la tanidim Yüzüncü Adla hayran aldum roman kurgusu içinde yanlislarin olmasi olagan neticede ders kitabi degil diye düsünüyorum .Alternatif olrak listeye Deepak Chopra eklenebilir .Sevgiler

Sinan / 24.11.2003 16:05:16
Erkan isimli yorum yazari ile ayni fikirleri paylasiyorum ayrica bir tesbitte bulunmak istiyorum, Amin Maalouf sizin de belirttiginiz gibi doguda dogan ancak batida egitim alip yasayan birisi bu sebeple sanirim bizlere de yakin düsüyor. dogu gelenekleri ile büyütülen ama bati egitimi alan bizlere. Emekleriniz için tesekkürler.

erkan / 13.11.2003 14:08:18
amin maalouf iyidir güzeldir kitaplarini okurken iyi vakit geçirilebilir ama unutulmamaki yazarin kitaplari birçok tarihi yanlisida içermektedir. Ya bazi söylentileri kesin olarak yaziyor, yada tamamiyle yanlis birtakim tarihsel olaylar sunuyor. Ben amin Maalouf okunmasin demiyorum ama yazdiklariniin bir merak uyandirma tepkisi olarak algilanmasini tavsiye ediyorum. Unutulmamal ki bu meraka yol açabilmekte bir ustaliktir.

Apoptosis / 7.10.2003 11:59:47
Dogunun Limanlari güzeldi ama 100. adda aradigimi bulamadim

cheryse / 4.10.2003 00:55:19
Ebru hanim yada bu bölümle ilgilenen bir baskasi lütfen bildirdigim çalismayan lütfen ses verin eger var iseniz....

cheryse / 26.09.2003 11:50:44
Sevgili Ebru Hanim, Popüler Kültür Arapsaçi basligini tasiyan yazinin devami için verilen link çalismiyor. Bilgilerinize... Esenlikler dilerim

cheryse / 26.09.2003 11:48:03
Edward Said öldü. Kolu kanadi kirildi Sosyal Bilimler'in. Fikirlerin mücadele ettigi arenada yalniz kaldi Filistin. Dogu'nun bir isigi söndü. Amin Maaoluf'ta bir Dogu'lu ama bir isik degil. Edward Said öldü. Sevinsin 'aydin' kisvesine bürünen 'okumaz yazarlar'. Entelektüel'in tarifini çok güzel yapti "Entelektüel"de ve Oryantalistlerin tezlerini rafa kaldirdi geçerliligini dün gibi koruyan ve kaynak eser niteligindeki "Oryantalizm". Ne çok sey birakti geriye Edward Said. 14 Kitap, yüzlerce deneme, makale, bir suur, bir gerçek, bir dünya görüsü.... Sevgili Ebru Hanim bu köse'de Edward Said adina bir köse açarsaniz memnun olurum.

Ebru Kargin / 19.09.2003 14:43:23
Yok hayir asla sizi yanlis anlamis degilim, aksine sevindim, ne iyi ettiniz... Tabi ki fikir alisverisi yapabiliriz, "sizden yorumlar" bunun için ayrilmis bir bölüm. Tartisilsin, yazilsin, tezat olunsun, ayni fikirde olunsun, amaç bu. Insanin okudugunu paylasabilmesi kadar güzel ne olabilir ki. Birbirimizi çogaltiriz, düsünürüz, ögreniriz, ögretiriz... Ayrica eklenmesini istediginiz yazar varsa mutlaka belirtiniz hiç çekinmeden. Taniyalim, okuyalim, bilelim. Burasi agir adimlarla isleyen bir yer, bir çesit kütüphane. Daha hizla eklemeler yapacagiz ve genisleyecegiz. O zaman çok daha iyi olacak. Çok fazla tartisacak konularimiz olacak. Lütfen devam :))

cheryse / 19.09.2003 14:10:03
Sevgili Ebru Hanim, ilginiz için çok tesekkür ederim. Objektif olmak konusundaki hassasiyetiniz içinde ayrica tesekkür ederim. Sizi anlayisla karsiliyorum. Bir yanlis anlama olmasin ; yukarida sözünü ettigim yazi sahsima ait degildir... Acaba diger katilimci!larla burada fikir alisverisi yapabilirmiyiz? Eger cevabiniz 'evet' ise diger katilimcilarin yorumlarini da bu sayfalarda görmek hepimiz açisindan faydali olur düsüncesindeyim. Esenlikler diliyorum.

Ebru Kargin / 18.09.2003 17:30:27
Sayin Cheryse, ben kendi adima bu konuda yorum yapmak istemiyorum. Nedenine gelince objektif olmam gerkiyor, eger idare amirysem. Diger sebepte, kütüphaneye eklenilen yazarlar, benim smpatim dogrultusunda seçilmemistir. Sadece taleplere istinadendir. Siz çok iyi bir okur, iyi bir gözlemci ve anlizcisiniz. Okuyup ta kenara atmak yerine, degerlendirmis, kafa yormus ve dahasi bizlerle paylasmissinizdir. Ilginize çok tesekkür ederim. Temennim siz gibi okurlarin sayisinin iki katina çikmasidir. Keske herkes sizin gib okusa, degerlendirse ve paylasssa. Geleim diger meseleye, Maalouf hakkinda verdiginiz bilgiler yüzde yüz dogrudur. Ben de siz gibi tüm eserlerini okumus biri olarak ekliyorum bunu. Dahasi net bir dille, hem fikirim sizle. Daha fazla detaya girmesem iyi olur bence :)

cheryse / 13.09.2003 21:10:48
Herkese Merhaba, Ebru hanim, çalismaniz güzel olmus. Umarim ilerleyen zamanla birlikte daha da güzellesecek. Simdi Amin Maalouf'un 'Ölümcül Kimlikler' isimli kitabina elestirel bir yaklasim niteligindeki "Amin Maalouf'ta Türk Düsmanligi isimli yaziyi'nin bir kismini -metin tam olarak bende olmadigindan- degerlendirmelerinize sunuyorum... Tarihinde büyük isgaller yasamis bir cografyanin çocugu olarak dogan ve sonra isgalcilerden birinde (Fransa'da) yasayan bir yazar Amin Maalouf. Eserlerinde ayrilik, hüzün, "kendini arama ve aidiyet" önemli bir yer tutar. Özellikle arayis, eserlerinde neredeyse ortak temadir. Türkiye'de özellikle 90'li yillarda çok tanindi ve begenildi. Ancak, bunca ilgiye ragmen yazarin sanati, edebî kisiligi, eserlerinin içerigi üzerine fazla seyler söylenmedi. Belki de yazilmis olanlara biz ulasamadik. Maalouf, her seyden önce Akdeniz kültür havzasini iyi taniyan ve bu havzadaki degisik kültürleri kendine has bir orijinallikle yorumlayan bir yazardir. Eserlerini kurgularken kahramanlarin bulundugu kültür ortamlarini üstün gözlem ve arastirma yetenegiyle eserlerine yerlestirmektedir. Kültürel motifler eseri tamamlayan, onun bütünleyici bir parçasi olmaktadir. Gerek çagdas gerekse tarihî Akdeniz kültürü onun romanlarinda bir "harç" vazifesi görür. Zaten yazar da konu olarak Akdeniz havzasinin disina pek çikmaz. Akdeniz'i tarihî mekân olarak romanlarinda kullanan bir yazar; elbette, dogrudan veya dolayli bir sekilde Osmanlilardan söz edecektir.1 Ancak Maalouf, Osmanlilardan (Türklerden) söz ederken objektif bir perspektiften degil, daha çok oryantalist bir bakis açisindan yola çikar. Bu, sahici bir bakis degildir. Arka plâninda kinin ve nefretin yer aldigi bir bakistir. Ölümcül Kimlikler'den ögrendigimiz kadariyla yazarin büyükannesi Türk. 2 Bir sekilde Türklerle kan bagi olan yazarin böyle bir bakis açisina niçin sahip oldugu bizim için önemlidir... Ilgilenen olursa: http://www.turkedebiyati.com/v2/yazisiir.asp?DergiId=10&Id=406&YSTur=Y Herkese saglikli günler diliyorum.

Filiz Güner / 13.09.2003 11:42:11
Sevgili ebru. Hos ve takdir edilecek bir çalisma yapmissin. Içlerinde okuduklarim ve tanimadiklarim var. Herkese çok faydali olacagina inaniyorum. Tesekkürler. Sevgiyle kal.

gunes ozyurek / 18.08.2003 17:35:49
sevgili ebru öncelikle tebrikler seni kitap kurdu seni. bu kiatbi okuyali tam 3 yil oldu ama ben ve esim tam bir ömer hayyam hayrani oldugumuz için bende birseyler eklemek istedim ilk rubayiler - geziler var olan ve yok olan hersey var önceleri biraz karisiyor kafalar ama tam ortalarda buluyorsun aradigini nefis herkeze tavsiye ederim. sevgiyle kal

irem / 18.08.2003 13:59:03
çok keyif aldim tanimadigim yazarlari taktim ettin daha iyi tanimak için sabirsizlaniyorum.sen bunu bana hep yapiyorsun ve mutlu ediyorsun.çok lezzetli bir kütüphane olmus.tebrikler :))

Merve S. / 18.08.2003 08:13:21
Ebru Hanimcim ... Çok güzel olmus ... :o)

AYSE TELBIS / 15.08.2003 14:45:04
Ebru hanim merhaba.Gerçekten böyle anlamli bir çalisma yaptiginiz için sizi kutlarim.Kitap okumayi ben de çok seviyorum.Bu çalismaniz sayesinde bilmedigim veya okuyamadigim kitaplar hakkinda bilgi sahibi olacagim için çok sevindim.Çalismalarinizda basarilar diliyorum.

Aylan Saglam / 15.08.2003 09:58:38
Hepinize Günaydin, Kahve molasi kardesim sayesinde bana ulasti.genelde kisaca bir göz atiyorum.Bu gün biraz vakit buldum.Kütüphaneye geldim.Çok sevdigim Maaluf'la karsilastim. Bu arada size bir öneride bulunmak isterim. Kahve molasi içinde kitap severler var ise,elimizdeki kitaplar degisime sokulamaz mi? herkese keyifli hafta sonu dilerim...

Selin / 15.08.2003 09:36:37
Güzel,hos,yararli bir çalisma olmus.Ellerinize saglik.

ferit / 14.08.2003 21:11:10
tebrikler hanimefendi

Cem Özbatur / 14.08.2003 18:45:52
Sevgili Ebru, bu yeni ugrasin Kahve Molasi'na bir baska deger ve renk katacak eminim. Bu çalismandan dolayi tüm Kahveciler adina sana tesekkür ederim. Sevgiler...




İsim:
Yorum:
Resimdeki karakterleri aynen yazınız: This Is CAPTCHA Image
 

Yukarı







Arkadaşlarınıza önerir misiniz?

Yazılarınızı buradan yollayabilirsiniz!



KAHVE YANINDA DERGi

Hoşgeldiniz
Arşivimiz
Yazarlarımız
Manilerimiz
E-Kart Servisi
Sizden Yorumlar
KÜTÜPHANE
SANAT GALERiSi
Medya
İletişim
Reklam
Gizlilik İlkeleri
Kim Bu Editör?
SON BASKI (HTML)
YILDIZ FALI
GÜNÜN
ŞARKISI
(Yeni)




ÖZEL DOSYALAR

ATA'MA MEKTUBUM VAR
Milenyumun Mandalı
Café d'Istanbul
KIRKYAMA
KIRK1YAMA
KIRK2YAMA
KIRK3YAMA
ZAVALLI BİR YOKOLUŞ
11 EYLÜL'ÜN İÇYÜZÜ
Teröre Lanet!
Kek Tarifleri
Gezi Yazıları
Google
Web KM

Uygulama : Cem Özbatur