İdare Amiri: Ebru Kargın




RADİKAL 1999
Don Carlos'un halifesi
"Don Juan, sıradan işler dünyasında ölmek ya da bilinmeyen dünyalarda ölmek seçenekleriyle karşı karşıya kalan maceracı insanların kaçınılmaz olarak ikincisini seçeceklerini söyledi." Ölümden bir önceki adım. Doğumdanbir önceki adımdan farklı. Bilinçle kavranabilir imgelemde.
Devamı...>>




CARLOS CASTANEDA ( MİLLİYET )
Sonsuzluğa açılan Kapı...
Son yirmi yıldır, Meksikalı Yaqui kızılderilisi büyücü don Juan Matus'un yanındaki çömezliğimle ilgili bir dizi kitap yazdım. Bu kitaplarda bana büyücülük öğrettiğini anlatmıştım; ancak gündelik yaşantımız bağlamında anladığımız büyücülük değildi; doğaüstü güçlerin başkalarının üzerinde kullanılması ya da doğaüstü etkiler yaratmak amacıyla tılsımlar, büyüler ya da ayinlere ruh çağırmayı kapsamıyordu. Don Juan için büyücülük, çevremizdeki evreni biçimlendirmede algının doğası ve rolü hakkındaki kimi uzmanlaşmış kuramsal ve uygulamaya dönük öncülleri düzenleme edimiydi.
Devamı...>>

MELİH CEVDET ANDAY ( Cumhuriyet Gazetesi 23 Ocak 1981 )
Bir kaktüs türü üzerine ilk sistemli araştırmayı 1886 yılında Ludwlg Lewin yayınlamıştı. Daha, sonra Alman bilim adamının adını alan Anholonium Lewinil, bilim alanında yepyeni bir buluştu. Oysa aynı bitki Meksika ve Güneybatı Amerika yerlilerinin ve ilkel dinlerin çok eskilerden beri tanıdıkları bir dosttu; bir dosttan da öteydi. Yeni Dünyaya ayak basan ilk İspanyol gezginlerinden birinin sözlerine göre,
Devamı...>>

NEVZAT ERKMEN ( Yeniyüzyıl 28 Haziran 1998 )
Geçen hafta Castaneda'nın öldüğü açıklandı. Kızılderili büyücü Don Juan'ın öğretilerini kitaplarıyla milyonlarca okura aktaran gizemci-yazar-antropolog Carlos Castaneda'nın ülkemizde de ilgi görüyordu...
Geçen hafta ajanslara düşen bir haber kızılderili kültürü ve 'Yeni Çağ' düşünceleriyle ilgilenenleri şaşırttı. Antropolog yazar Carlos Castenada nisan ayının sonunda ölmüş fakat miras sorunları yüzünden ölümü açıklanmamıştı...
Devamı...>>

YASEMİN BORAN ( Hürriyet 6 Şubat 1999 )
Tercümenin böylesi olmaz olsun

En birinci ilgilendiğim konu, Astroloji. Sonra, insanın ve hatta doğanın henüz açıklığa kavuşmamış gizemli yanları. Hayatı ve kendini anlamaya yönelik incelemelerin üstüne bir de çevrecilikle ilgileniyorum. İşin esasına bakacak olursanız doğanın bir parçası olduğumuza göre...
Devamı...>>

KEZBAN KORKMAZ ( Yazar )
Bu kitaba başlamadan uzun zaman önce Almanca dilinde Türk edebiyatının birkaç değerli eserine değişik açılardan çözümlemeler getirmek istemiştim. Amacım, Almanya'da tanınmayan birçok Türk yazarı ve eserlerini çevirmek değil, düşünsel düzeylerini, edebî değerlerini ortaya koymaktı. Örneğin Ferit Edgü'nün "0" romanı ("Hakkari'de Bir Mevsim") varoluşçu bir temele dayanıyor, ama aynı zamanda yazar bu akıma ters düşen bir başka yazardan alıntı yaparak kitabına başlıyor: Carlos Castaneda'nın "Don Juan'ın Öğretileri" adlı kitabından...
Devamı...>>








Adrese Teslim Günlük E-Gazete - 4 Eylül 2003




       

CARLOS CASTANEDA

CARLOS CASTANEDA 1925 Yılında Peru'da doğan, 1959'da ABD vatandaşlığına geçen Carlos Castaneda, öğrenimini California Üniversitesi'nde İnsanbilim ( Antropoloji ) dalında yapmıştı. Meksika'da halüsinasyona yol açan bitkiler üzerinde araştırma yaparken, Yaqui Kızılderilisi don Juan Matus'la tanıştı. Büyük bir büyücü diye biliniyordu o yörelerde don Juan. Kızılderili, öğrenci Castaneda'yı, tüm gizli bilgilerini aktaracağı "seçilen kişi" olarak gözüne kestirdi ve onu hiç beklenmedik "yolculuklara" sürükledi beş yıl boyunca.Sonra üniversitesine dönen genç adam don Juan'la geçirdiği deneyimleri antropoloji dalında doktora tezi olarak işlemişti. Bu tez yayımlandıktan sonra olay oldu ve ardından hepsi de 'best-seller' olan on iki kitap geldi.

Yukarı



IXTLAN YOLCULUĞU
"Benim için dünya esrarengizdir harikulade, ürkütücü, gizlerle dolu, kavranılamazdır o zira; ben senin burada, bu görkemi âlemde, bu görkemli çölde, bu görkemli zamanda olmanın sorumluluğunu üstlenmen gerektiğine inanmanı istedim hep. Her bir eyleminin sonucunu hesaba katmayı öğrenmen gerektiğine inanmanı istedim; zira sen burada kısa aslında, onun tüm görkemlerine tanık olamayacağın denli pek kısa bir süre kalacaksın yalnızca."

Don Juan "Carlos Castenada'nın kitaplarına sahip olmamız inanılmaz bir şans. Tümü ele alındığında, antropoloji biliminin ürettiği en iyi yapıtlardan biridir onlar. Onların bize anlattığı öykü öyle sağlam, betimlemeler öyle capcanlı ki, okudukça ölçüsüzce büyülendim." ( Paul Riesman, The New Times )
Çeviri : Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

ERK ÖYKÜLERİ
"Carlos Castaneda'nın kitaplarına sahip olduğumuz için inanılmaz ölçüde şanslıyız..." Erk Öyküleri tüm büyülerin ardındaki öğretiyi anlamaya bizleri biraz daha yaklaştırıyor... Antropoloji biliminin yarattığı yapıtların arasında en iyisi." ( The New York Times Book ) Review "Castaneda... şimdi de okurlarını akla hayale sığmayan ölümcül ve göz kamaştırıcı güzellik alemlerine götürüyor." ( Sunday Telegraph )
Çeviri : Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

İKİNCİ ERK ÇEMBERİ
Bütünsel yaklaşımlarda, beyin topyekun organizmamızın sadece bir parçasıdır ve önemlidir, çünkü elimiz, ayağımız ve gözümüz de önemlidir. Castaneda, bu bütünselliği Don Juan'ın ağızdan bizlere çarpıcı biçimlerde öğretmektedir.
Çeviri : Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

DON JUAN’IN ÖĞRETİLERİ : Yaqui Kızılderililerinin Bilgi Yöntemi
Carlos Castaneda, doğadışı güçlerinden ötürü Güneybatı Amerika halkının korkup çekindiği bir Yaqui Kızılderilisi olan don Juan'la ilk kez 1960'ta tanışmıştır. İlk beş yıl boyunca don Juan'ın gizli bilgisi, Castaneda'yı, batı uygarlığında rastlanmayan kimi kavramlar aracılığıyla, bir güzellikler ve korkunçluklar alemine götürmüştür. Castaneda, sanrılandırıcı bitkileri-peyote, jimson otu ve 'humito' denilen bir mantarı-kullanarak bir takım tinsel varlıklarla, kurt kılığına girmiş şanamlarla ve karga kılığına girmiş 'ölüm'le karşılaştığı deneyimler yaşamıştır. Peyote tanrısı Mescalito'yla üç kez karşılaşmıştır. Ve sonunda, yaşamının, bugüne dek kendisinin de açıklayamadığı güçler tarafından tehdit edildiğini gördüğü dehşetli bir geceden sonra, bir Bilgi Adamı olma çabalarından vazgeçmiştir. Castaneda, bu olağanüstü kitabını, aylar süren bir kararsızlıktan sonra yazmıştır.
Çeviri : Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

KARTAL’IN ARMAĞANI
Castaneda, Meksika'ya geri döndüğünde, artık efsaneleşmiş olan Don Juan'ın yerini almak üzere topluluğun lideri olarak seçildiğini öğrenir. Büyücülerin evrenin gizemli güçlerini tanıma, uysallaştırma ve onlardan yararlanabilme erkinin peşine düşen Castaneda, bir kez daha eski öğretilerin bilinmez dehşetler, sanrısal görsüler ve göz kamaştırıcı içgörülerle dolu dünyasına girer. Don Juan'ın anlaşılması güç kudretli ve hep onunla birlikte olan ruhunun aralıksız etkisi altında, Castaneda, büyücülük sanatının daha da derinlerine iner. Büyücülüğün özüne doğru bir yolculuk hayal gücünüze ve mantığınıza bir meydan okuma.
Çeviri : Nuri Plümer
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

BİR BAŞKA GERÇEKLİK
Bambaşka bir düşünce dizgesine yöneltilen çok değişik bir bakış. Don Juan'ın Öğretileri adlı birinci kitabın sonunda, Carlos Castaneda, korkunç bir gecenin sabahında, Bilgi Adamı olma çabalarından nasıl vazgeçtiğini anlatmıştı. Ama üç yıl sonra geri dönüp, Yaqui Brujosu ya da büyücüsü Don Juan'ın kılavuzluğunda çömezliğini sürdürmüştür. Peyote, Jimson otu ve mantarların neden olduğu çok güzel ama ürkünç deneyimleri arasına, don Juan'la yaptığı yer yer eğlenceli, yer yer dokunaklı söyleşileri de serpiştirerek, Castneda yaşamın yüzeysel gerçeklerinin ötesini görebilme uğraşın; istençli çaba göstermeyi, önyargıları bir yana atmayı ve büyük bir yürekliliği gerektiriyor Castaneda'nın uğraşı. İlk kitaptaki serüvenler daha da heyecanlı bir biçimde bu kitapta sürüyor.
Çeviri : Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

İÇTEN GELEN ATEŞ
İçten Gelen Ateş'te Castaneda, ele avuca sığmaz, zaman zaman alaycı ve sık sık da dehşet salan Nagual don Juan'ın ona aktardığı ve Castaneda'yı bir dağın tepesindeki düzlükten boşluğa atlayabilme noktasına getiren olağandışı bilgi hazinesini anlatmaya başlıyor. Bu akıl almaz eylem, uzun bir çömezlik dönemi ve eşsiz bir algı berraklığında don Juan'ın farkındalıkta ustalaşma gizlerini açıklaması ile olasılaşıyor.
Çeviri : Esra Gül
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

SESSİZLİĞİN ERKİ
Kişinin kendini tanıması amacıyla çıktığı Tinsel-Tensel Yolculuk'ta, onun yolunu aydınlatıcı öğretileri, bir gizemci-pedagog olarak derinlemesine inceledim. Zen, Geştalt Yaklaşımı ve Tao ile, bu öğretilerin bir özümsemesi olduğuna inandığım don Juan'ın, Carlos Castaneda aracılığıyla son otuz yılda insanlığa ulaştırdığı öğretileri, bir yayıcı olarak Türk okuruna sunmaktan büyük kıvanç duymaktayım. (Nevzat Erkmen)
Çeviri : Kaan Peridar
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

RÜYA GÖRME SANATI
Carlos Castaneda, çağımızın en etkili ve derin düşünürlerinden biri. Onun iç görüleri, insan bilinçliğinin gelecekteki evriminin kilometre taşlarını döşüyor. Hepimiz ona derinden şükran borçluyuz. (Deepak Chopra)
Carlos Castaneda'nın kitaplarına sahip olduğumuz için son derece şanslıyız... Onun başardığı işin öneminin abartılabilmesi olanaksızdır. (New York Times)
Çeviri : Jülide Değirmenciler / Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

SİHİRLİ GEÇİŞLER
Tensegrity Çalışmalarını uygulamalı ve resimli olarak anlatan serinin 10.kitabı
"Benim için dünya esrarengizdir. harikulade, ürkütücü, gizlerle dolu, kavranılamazdır o zira; ben senin burada, bu görkemli âlemde, bu görkemli çölde, bu görkemli zamanda olmanın sorumluluğunu üstlenmen gerektiğine inanmanı istedim hep. Her bir eyleminin sonucunu hesaba katmayı öğrenmen gerektiğine inanmanı istedim; zira sen burada kısa aslında, onu tüm görkemlerine tanık olamayacağın denli kısa bir süre kalacaksın yalnızca." ( Don Juan )
Çeviri : Jülide Değirmenciler / Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

ZAMANIN ÇARKI
Carlos Castaneda, yaşamının otuz yılını eski çağlarda Meksika'da yaşamış olan şamanların dünyasını incelemeye adamış bir antropologdur. Meksikalı Yaqui Kızılderelisi şaman don Juan Matus'dan almış olduğu eğitim süresince ve sonrasında konuya ilişkin on kitap yazmıştır.
Bu kitap, o çalışmalardan derlenmiş olmayan bir süreklilik göstermekteler. Bu bizzat eski çağ Meksikası şamanlarınca harekete geçirilmiş bağımsız bir eğilim gibi duruyor. Alıntılara ek olarak, Carlos Castaneda'nın kaleme aldığı açımlamalar da kitapta yer almakta. Alıntılar ve açımlamalar birlikte, okurun çok ilgisini çekecek bir fikirler birleşimi oluşturmaktadır.
Çeviri : Jülide Değirmenciler / Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

SONSUZLUĞUN ETKİN YANI
Carlos Castaneda, çağımızın en etkili ve derin düşünürlerinden biri. Onun iç görüleri, insan bilinçliliğin gelecekteki evriminin kilometre taşlarını döşüyor. Hepimiz ona derinden şükran borçluyuz." ( Deepak Chopra )
Çeviri : Jülide Değirmenciler / Nevzat Erkmen
Söz Yayın

On-line Satın Alabilirsiniz:
kitapyurdu.com
http://www.kitapyurdu.com

Yukarı

WEB KAYNAKLARI :
http://www.castaneda.org
http://www.carloscastaneda.net

Yukarı




( Don Juan’ ın Öğretileri : Yaqui Kızılderililerinin Bilgi Yöntemi )

" 11. Eylül 1964’ Cuma

Düşsel deneyimlerimi açıklaması için gene asılmaya başladım Don Juan’ a. O da, sanki o sırada Mescalito’ yla ilgili görüşme yapmaktaymış gibi konuşmaya başladı.

“O, kendisiyle konuşulabilecek bir insan gibi midir diye sormanın saçmalığını kavrayamıyor musun?” diye sordu. “ O senin görmüş olduğun hiçbir şeye benzemez. Bir insan gibidir ama aynı zamanda insana benzer bir yanı da yoktur. Ona değin hiçbir şey bilmeyen, ama onu çabucak öğrenivermek isteyen kimselere bunu anlatmak güçtür. Derslerine gelince, onlarda kendisi gibi gizemlidir. Hiç kimse onun ne yapacağını önceden kestiremez. Ona bir soru sorarsın, o da sana yol gösterir; ama o bu işi seninle benim konuştuğumuz gibi yapmaz. Şimdi anlıyor musun ne yaptığını?”

“Eh, bunu anlamak pek zor değil. Ama bunun ne anlama geldiğini anlamıyorum.” "

Yukarı




Yukarı



Yorum yazmak ister misin?



cindirik / 24.11.2012 14:56:05
yaav sen ehliyeti aldın bana aldırmıyor,sınavda yanlış işaretle diye depeme basıyor,ulan dedim bırak alayım sana ne zararı var trafik canavarı olma diyor,senden iyi canavarmı var lan dedim gülüyor,utanmada yok şeytanın gardaşında,ulaan olum git başka okuynamı yok onlara bela ol dedim dinlemiyor,mamutun üstüne gönderecem kavuru.karaaaa bu böyle olmuyor aaa.karlosun kitaplarını kucaklayıp yatmaktan bıktım laannn.geldimi üstüne tutuyom gidiyo..

kara / 24.11.2012 14:51:53
cindirik ne diyon yaa,olum ondan arabayla kacılırmı lan hiç,gördüğü yere adımını atan şeytan. bir seferinde geceydi sürüyordum yine baktım köede gülüyor kökledim gaza ,ulaaaan bir baktım yanımda işe yaramadı,carlosun kitabı yanımdaydı aldım elime tuttum yüzüne baktım kayboldu karanlığın içinde bir kahkaha ile,ama işe yaradı sende yanında taşı.

kara ve cindirik / 24.11.2012 14:43:23
kara araba almış geziyormuşda geziyormuş,bende dedim bir ehliyete yazılayım ulaaaaannn,sınava bir girdim o kara kavur cıktı karsıma kaldım ha kaldım,ulan gardaşııım böyle de olmazki,kara carlostan önce ehliyeti,şimdi o 500 lük cıkınca karşısına basıyormuş gaza,bende bi alsaydım ehliyeti aldırmıyor,şeytanın dostu,boyum uzadıkca kilom artıyor,karada beyazladıkca dili peltekleşiyor,hayatımız duman oldu zaten tek sefer gelmişiz dünyaya onuda carlos yedi tüketti.amannn dikkkat edin yaa...

CİNDİRİK VE KARA / 24.11.2012 14:40:25
bulamıyorum demişsin kitapları arkadaş,ben sana derimki hiç bulma,bizde coook aradık zamanında buldukda ne oldu,hayatımız zindan,birbirne insan haaalla hallllaaaa dermi,biride diğerine heeeee dermiş o zaman.biz hepsini okuduk armonda torresde dahil hatta bunla alakalı cıkmısdiğer kitapları ,carlos bitince başlayan zindanı açamazmıyız acaba diye okuduk diğerlerinide ama beter oldu.inancın varsa eğer bırak öyle kalsın,bozma kafanı,okudum okucam harika süper bırak sen bu lafları kardeş,okuyacak kitapmı kalmadı onları oku.zaten bulmasıda cok zor biz sahaf sahaf sipariş sipariş zorla topladık başımıza bela oldu.aklına başına al derim

Sabah Seheri / 7.11.2010 20:09:40
"Nagual Carlos Castaneda, sadece çok farklı kesimlerden binlerce insânın gönlünü fethetmiş bir entelektüel değil, aynı zamanda, yazıp söylediklerinin öznesi bir eylem insânı olmuştu. Castaneda´yı, kimilerinin ısrarla bir benzerlik kurarak « tinsel dünyâ pazarı » tezgahlarında birlikte sergilediği diğer isimlerden ayıran en önemli yanı, eylemciliği ve insânları sürekli eyleme, kendi sorumluluklarını almaya çağırmasıdır. (...) Castaneda´nın kendisi ve anlattıkları bugüne kadar çok tartışıldı; sadece öğretilerin doğruluğundan yola çıkanlar tarafından değil, aynı zamanda, öğretilere, anlatılanlara kuşkuyla yaklaşanlar tarafından da. Castaneda yazınıyla derinden ilgilendiğini söyleyenler dahi, ya « tongaya basmamak » ya da « sosyeteye rezil olmamak » adına, Castaneda yazınında geçen erk öykülerine ve başta Don Juan Matus olmak üzere kimi kişilerin varlığına şerh düştüler. Hatta dün Castaneda´daya saklı bir kuşkuyla yaklaşan « sıkı Castaneda okurları », gerçekte hiçbir zaman kendi içlerindeki kuşkunun farkına varmadıkları için, bugün de bir başkasına aynı kuşkuyla yaklaşacaklardır ; aslında insânlar kendi karanlıklarında kaybettikleri bir şeyi, ışık gördükleri bir alanda aramaya çalışmaktan muzdaripler. Castaneda´yı şizofren ilan eden ya da Castaneda´yı kullandığı sanrılandırıcı bitkilerin yarattığı hayalleri edebî bir esere dönüştüren bir yazar olarak gören tez canlılar olduğu gibi, daha « vicdanlı » davranarak, « Ben Castaneda kitâplarında geçen bilgeliklerle ilgileniyorum, Don Juan´ın var olup olmaması, erk öykülerinin doğru olup olmaması önemli değil. » diyerek, kitâplardaki bilgeliklerin, binlerce yılın deneyiminden süzülüp geldiğini yadsıyıp, bu bilgelikleri retoriğe indirgeyenler de oldu. Castaneda´nın her biri bir büyücülük çalışması olan kitâpları aracılığıyla bizlere taşıdığı bilgiyi, eyleme geçmeksizin kuşkuculukla yorumlayanlar kadar, tüm anlatılanları bir amentü gibi alarak, deneyimin yerine kendi fantazilerini ikame edenler de, paylaştıkları eylemsizlik zeminiyle ortak bir küme oluşturmaktalar. Sosyal ödüllenme beklentileriyle, kendi fantazilerini yaşanmış deneyimler gibi ısrarla ve inançla paylaşanlar, kuşkusuz içten içe, öğretilerde geçen şeylerin kimsecikler tarafından deneyimlenemeyeceğini ve dolayısıyla anlattıklarının birer fantazi olduğunun anlaşılmayacağını düşünmekteler. Açık ki, sıradan insânın anlayışı, bir lunapark aynasına dönüşmüş durumda. Öğrenmek adına el attığı her şey bu aynada eğilip bükülüyor; bakanı eğlendirmekten başka bir işe yaramıyor. (...) " Hasan Hüseyin Mert´in KOPUŞ yazısından http://cstndcrls.wordpress.com/2010/10/21/kopus/

kara ve cindirik / 14.08.2010 02:31:24
geldik geldik,2 idik şimdi 5 olduk, 6 mı demeli acep,cindirik evlendi birde cocugu var allah bağışlasın,bende evlendim,biz beş kişiyiz 5 ayrı yürek,6. sı kafiiir,saldıran düzenbaz, carlosu okuyun dicem ama biz okuduk,hayatımızda karanlıgı ıslattığım görülmemişti şu carlostan önce ama şimdi karanlıklar ıslanıyor millet,dinleyin de bulaşmayın sonu illet

Cemal Kaygusuz / 30.12.2009 21:40:09
http://cstndcrls.wordpress.com/2009/12/28/nagualizm-baglaminda-samanizm-ve-irkcilik/ NAGUALİZM BAĞLAMINDA ŞAMANİZM VE IRKÇILIK “Eğer birleşim noktanız sağa doğru giderse, bir Nazi olmanız gerekir! Askeri senaryoları, sağ görüşleri seçmeye başlarsınız (…)” diyordu; “Bununla, sağa, yani tonal bölgeye doğru kayan algı hareketinin, bizi tanımlanmış gerçekliklere inandıran inançlarımız tarafından, önceden doldurulmuş dünya yorumlamamızı katılaştırdığını söylemek istiyordu. Bundan ötürü, gerçek birer fanatik olmaya başlıyorduk.”

nurhan / 9.09.2009 12:19:38
Normal derken?

kara and cindirik / 6.09.2009 04:16:54
bırakın siz bu işleri,normal dünyanızda kalın,normal kitaplar okuyun,dünyanız taze kalsın,bizimki ucurumun kenarı

CİNDİRİK / 6.09.2009 04:14:47
dünyan perişan,seriyi tamamladım ama daha ortalarda peydah oldu o inanctan yoksun,azraile uzak mahluk,ölmüyormu lan bunlar,ölsede gelmese artık,geceleri geliyor,ev korku filmine döndü zaten,kara bembeyaz oldum ruslara döndüm iice diye dert yanıyor,abdal gibi karaydı o şimdi görme sütüğ koy yanına siyah kalıyor ama gece o gelince..herifin rengi atıyor,heryerde berbat bi koku demeyin gitsin o gelince memetin yanına

KARAAAA / 6.09.2009 04:11:55
DOSTLARA DİKKAT EDİN HAAA,GECELERİ GELİYORLAR HEP,HAYATIMIZI ZİNDAN ETTİ,CİNDİRİK ZATEN BİN PİŞMAN,AGLIYOR DA AGLIYOR,BOYU UZUYORMUS GECELERİ,CARLOOOOOSSSS GİTTİĞİN YERDE KAL

kara and cindirik / 6.09.2009 04:10:10
allahından bul lan,hayatımızı zindan teslim ettin,carlosmu,adını duydunuzmu,aleyküm selam deyin ve hemen kaçabildiğiniz kadar uzaga kaçın..

Nurhan / 30.08.2009 15:12:21
Nagual İle Karşılaşma Büyücüler Devrimi Carlos Castaneda'yla Sohbet YAZAR : Armando Torres ÇEVİREN : Hasan Hüseyin Mert * * * Bu eser, zamanı geldiğinde Kural´ı yayabilecek haberciyi Armando´da gören nagual Castaneda ile Armando Torres´nin bir yapıtıdır. "Onun yakınında olmak, uçsuz bucaksız bir ilhamı, tarihin bereketini, her türden öğretiyi ve öğüdü kabul etmekti. Carlos bütünsel özgürlüğün gerçek bir savaşçısı olarak, çevresindekilerle herşeyi tamamen paylaştı, böylesi hediyeleri almış birinin onları kendine saklayıp alıkoyması çok bencilce olacaktı." Armando Torres Birleşim noktası, savaşçının yolu, ölüm bilinci, kişisel önemlilik, özetleme, iz sürme sanatı, rüya görme sanatı, içsel sessizlik, sihirli geçişler gibi Castaneda´daki tüm önemli konular; sohbetlerinin meyvesi olan bu canlı eserde bir araya geliyor. Bu kitapta ifade edilen bir fikre tam anlamıyla katılıyorum: “Günümüz insanının trajedisi; kendi toplumsal koşulları değil, kendini değiştirme iradesinden yoksunluğudur. Kolektif devrimleri hayal etmek çok kolaydır, fakat gerçekten kendini değiştirmek için, merhamet dilenmeye son vermek, egoyu silmek, alışkanlıkları ve kaprisleri bırakmak… İşte bu tamamen farklıdır!” Kültür robotu olduğunuzun farkındaysanız ve özgürlüğünüzü arayış içinde kendi anlam verme sisteminizi oluşturmak istiyorsanız, bu kitabın değişik yerlerine serpiştirilmiş önemli ipuçları bulacaksınız. Bu kitapta yazılı tüm fikirleri ve uygulamaları onaylamıyorum, bazılarını ciddi kuşkuyla karşılıyorum; ama özgürlüğünü arayan bir “savaşçı adayı” için önemli kaynaklardan biri olabileceğine inanıyorum. Doğan Cüceloğlu (Tanıtım Bülteninden) http://www.sistem.com.tr/tanim.asp?sid=IVZ4VKSCA2MN4UUE1XZ8

kara cindirik / 12.08.2008 16:57:26
aaaa... bu dünya kapkaranlık... baska sevecekmisiz e nasıl sevelim ki yaaav..burusuklar olmasa ah ah... carlos öldünmü laaaan

kara cindirik / 12.08.2008 16:53:48
carlos ölmüs... yarıgını kapatsaymıs ya oda..öbür zombiler gibi yasarmısda yasarmıs... allah rahmet etsinde denmez ki simdi ona..vayh yazık yaav..farkındalıgın saglam olsun mu desek acaba olur mu ki...

kara cindirik / 12.08.2008 16:51:07
felege dayandımda su carlosa dayanamadım yaaav... 500 lügü mezaraına götürecem onun...

cindirik / 3.08.2008 13:11:41
carlos castaneda dedinmi duracak zaman yok kacacaksın... adını duydunmu hemen ayakkabılara bakacaksın... saglammı iyi kosulurmu bu ayakkabılarla diye... vaska caresi yok bu isin... saldırı altında kalmaktan kacmak iyidir... tek hayatımız var oda zindan olmasın...

kara cindirik / 3.08.2008 13:08:52
dünyamızı anlamaya yönelik harketleri bırakmalıyız belkide... ya buna sınırlarımız kapalıdır yada anlayacak hicbirsey yoktur... cindirik kudurk bir havdan beter oldu bende calısamıyorum heryer emicilerle dolu beynim zaten az calısırdı oda gitti... emiciii su besyüzlük berbat yani...

kara / 3.08.2008 00:58:56
carlos cok güzel yazmıs.... cok yorum var ama nasıl olacak bu is simdi... kısalar uzuyor karalar beyaz oluyor... yolumuz bulasmıs savascının yoluna... 500 lükler geliyor üstümüze.... vuruyor ha vuruyor... nagual yokmu tanıdık gidelim yanına....hayatımız zindan

cindirik / 3.08.2008 00:39:46
bu kitaplar bi acayip etti hayatımızı...ben delimsek bisey oldum cıktım zaten... anlatması zor bi is bu yaav.. 500 yasında kiler yanımıza cok ugruyor dostmudur nedir adı... kara bembeyaz olmus zaten... korkudan altına kacırı olmus geceleri... benim boyum 1 metre 60 cm ama bazan gece bir uyanıyorum 2 metre olmusum eve sıgmıyorum..ya bu nedir anlamıyorum... nerden girdik bu savaşcının yoluna..dünyamız karardı... o carlosa bi duamız var ama hayırlı degil haaa....

serdar arıca / 2.04.2008 21:45:21
valla okuduklarımdan birşey anladıysam arap olayım.anladım diyenede inanmam o kadar.

samet / 8.03.2008 19:09:31
guzel

merve.serseri.fb@windowslive.com / 6.03.2008 17:32:48
bence cookk qüzll olmuşşş.. :)

JulietİST / 23.02.2008 10:40:32
Niye ben bu yazarın varlığını yeni keşfettimki.. Birini geç tanıdığıma ilk defa utanıyorum ya ve acaip heyecanlıyım..

kara cindirik / 18.01.2008 19:56:22
yav gecenlerde gördüm..evin köşesindeydi.... karanlıktı ama diregin lambası vuruyordu hafiften..baktım evin köşesinde bana bakıyor..allah sizi inandırsın 500 yaşında vardı.... suratı buruş burş olmuş... bana heee dedi... bende halla hallaaaa dedim...sonra baktım ıslanmışım..hemen carlosun kitabına sarıldım....okudum okudum üstüne üfledim..üfledikce dellendi daha saldırdı... o bi işe yaramadı yaaav.... karanlıkta karanın yüzü bembeyaz oldu benimde boyum uzadı....adam olduk azda olsa ama cok korktuk...

epistemelog / 17.12.2007 17:56:41
öncelikle şunu söylemek istiyorum ben ki,mutlaka bilinmeyen alemler mevcuttur.fakat ben onlardan önce ilgimizi yaşadığımız evren üzerine yoğunlaştırmamız gerektiğini düşünüyorum.etrafımızda saymakla bitiremiyeceğimiz gizem mevcut zaten.bizler bunlar üzerinde yoğunlaşır tefekkür edersek,o güç bize işaretlerini enfüs te ve afak ta göstereceğini vaat etmiştir.

cemil :) / 11.11.2007 02:57:26
neden sorusunun cevabını verdgniz zaman bu kitapları anlamıssınız demektir

muhtar / 2.09.2007 09:33:21
çok farklı,meditasyona dalmışken üzerine iyi geldi,en azından dünyaya biraz gizem birazda ciddiyetsizlik katabiliyor.yani fazla ciddi yaşamama hali..

FIRAT / 9.07.2007 16:20:25
AFRTA69@HOTMAİL.COM

fırat / 9.07.2007 16:19:38
uygulama yaparak "bense şu uygulamayı yapabiliyorum diyeniniz var mı" .biri çıkarsa bizde uygulama yapmaya devam edelim.3-10-12 kitaplar var isteyenle değiştirelim.

pam / 6.06.2007 15:23:56
ben corlos castanedanın kitaplarını bulamıyorum bende suan 3-4-10-11-12 inci kitapları var istanbulda nerde bulabilirim lüften biri yazar mı?

nisagül varol / 4.06.2007 11:41:30
ben hayatımda böyle kitap görmedim herkese tavsiye ederim

ömer varol / 4.06.2007 11:37:37
bence son derece mükemmel bir kitap cağdaslamak için herkese öneririm insana kitap okuma alıskanlığı kazandırıyor türk milleti okusun bu kitabı

ceraret gibi bişey / 10.04.2007 10:18:22
aşık olmayı beceremediysek,carlos okuruz bizde..... uzun zamandır listemize eklemiş olsakta okumuş degiliz daha carlos ustayı.... tavsiye edemeyişim ondan aslında, bilmiyorum ki kitabın en güzel yerleri nasıl.......

OMER / 7.03.2007 15:58:44
Harika bi kitap Tavsye ederim hrekese

FARKEYLE... / 26.09.2006 14:29:04
Okunmayan bi kitap hakkında bişeyler yazmak doğru olmaz her ne kadar yazmış olsakta...

salih.hhh@hotmail.com / 21.09.2006 20:00:44
ben halen okuyorum değişim değil fark etme.anlatmak imkansız yaşamak öğretir açıklanacak hiç bişey yok.

mehmet ubiz.... ve cindirik / 15.09.2006 22:06:24
her düşüş bir ögreniş ne düşüş biter ne ögreniş

mehmet ubiz. / 15.09.2006 22:04:26
soyadımla dalga geceni yerim bak..... castenada cok güzel bir yazar ama kitapları cok pahalı... biraz indirim yapın yaaaav

yavuz / 12.09.2006 13:20:54
doun joun da kim..5 yıl boyunca ruhumu ruhuna rapteylemek istediğim yüce insanmı.kafayı yedirtin sen matus ahirette görüşmek üzere:))

mahirmatus / 30.08.2006 23:02:39
bir kere gördüm birkere yaptım yaşamı derininden hissttim neler yapabileceğimizi kısmen biliyorum bundan sonra neler olacak bilmiyorum ama yürümekten başka çarem yok soruları merak ediyorum cevaplar zaten bende var

demirökçegezgin / 22.08.2006 21:34:53
sınırlı kavrayışlarımızın teorik açmazı ile sosyal pratiğin şok eden yanı arasına sıkıştırıyor

howard / 10.07.2006 17:45:17
yazılanların dogru yada yanlıs olması onemli değil. önemli olan soru sormaya zorlaması, kendimize hayat ve her şeye karşı bir çok soru sormak zorunda kalıyosunuz!cevaplar hem kitapda var hem bizdee..

gerek yok / 19.06.2006 11:46:18
gerçek şu ki sizin gerçek diye adladdırghınız şeyler sadece yaşananlar dır . oysa onun bir parçası oldugunu hiç bir zaman anlayamayacaksınız


nesibe / 24.05.2006 19:51:02
hayatı anlamaya çalışanlara tavsiye ederim

yasin / 14.04.2006 06:54:11
uçlarda yaşayanlar için uçta bir yazar

gezgin 15 03 2006 / 15.03.2006 01:34:09
Eğer castaneda doğru söylüyorsa, atalarımız bu dünyayı ziyaretleri sırasında, uçucu diye adlandırılan görünmeyen bir varlığın müdahalesiyle, çakılıp kalmışlar geriye görünmeyen bu varlığın yararına budalayı oynamak kalmış yani bildiğimiz günlük hayat gürültülü zorlayıcı ve acı dolu bu kitaplar, insanlık için araştırma konuları listelerinin başına alınmalı bir başkasının yararına acı çekip çekmediğimizi anlamak için kitaplardaki konular karmaşık görünsede mantığı şöyle yapta gör bakta gör türünden saçma degil

türkan / 26.02.2006 23:07:24
don juan adamım benım...süper,ben bende değilem zaten...

deniz / 24.01.2006 21:58:58
görmenin nasıl birşey olduğunu biliyorum fakat ifade edilmesi güç...

cem acar / 20.01.2006 13:13:09
bu konuyu merak edenlere "SAAT KULESİ" adlı bir kitabı önereceğim (YKB yayınlarından) biraz zor bulunabilir yazarı da bir Doktor (Refik ALGAN). ilk bakışta ilinti kurmak zor gibi ama işte esprisi de burada. O kadar ilgili ve o kadar özet ki anlatmak zor, okumak ve anlamak gerek

cem acar / 20.01.2006 13:09:58
bu ve benzeri kitapları okumak ve ama orada yazılanları doğrudan deneyimlemek-yaşamak nasıl mümkün olacaktır? Yazarın kitaplarında bunun yolları da ısrarla anlatılıyor. ama neden yapılamıyor? bunun da yanıtı aynı kitaplarda var. Erk meselesi... Yeterli erkimiz yok, peki erkimizi nasıl arttırabiliriz, ve nereden bulabiliriz, bunun da yanıtı aynı kitaplarda mevcut. gerisi size (bize) kalmış...

mustafa / 3.01.2006 17:05:17
okumak anlatmaktan kolay anlatır insana bilmediğini

benimben / 30.12.2005 10:13:22
gizemli ,ürkütücü ,harkulade inanilmaz...

fatihyanik@hotmail.com / 17.12.2005 21:14:48
nurumsunu yorumuna katiliyorum ;)

nurumsu / 9.12.2005 19:57:56
kitabı okuduğumda hayata yanlış yönden baktığımı farkettim bakış açımı değiştirdim e tabikide yaşadığım olaylar değişti.çok hoş bi kitap tavsiye ederimmm..

Mohawk / 8.12.2005 15:13:15
...ister şamanların, ister sıradan insanın dünyası olsun; bu dünya öylesine açık, öylesine net ki. bunu fark etmekten bizi ancak bir sapınç alıkoyabilir. Ve sapınçlı insanlara ZAMANIN ÇARKI içinde kaybolmanın neye benzediğini anlatmaya çalışmak bir savaşçının yüklenebileceği en anlamsız iştir. Onun için o 'yolculuklarının' sadece savaşçı konumunun bir özelliği olarak kalmasını sağlar.

Burak / 6.12.2005 12:15:38
14-15 Ocak'da Yunanistan'da Tensegirty çalışması yapılacak. İlgilenenler için http://www.tensegrity-tr.com sitesini ziyaret edebililer...

xevtis11@yahoo.com / 7.11.2005 20:05:44
Gerçek arayış, mevcudun gerçek olmadığını kavramak ile başlar. Arayış içerisinde olanlar iki yüzlülüklerini kabul etmeli ve onu kucaklamalılar çünki bilinmeyende yol almak için ikiden fazla yüze ihtiyacın var. Görmek için. Thanks Carlos.

mehmet / 26.10.2005 23:42:48
hepsi saçmalık insanların aklını karıştırmaktan başka hiç bir şeyok adı çıkmış berak

osman_mustafa / 26.10.2005 19:25:02
allah carsınızı pazar etsin..azdan az coktan cok gider..heeeeeeeeeeeeeeeeee.........

suzi / 10.10.2005 21:06:39
hayat öyle bir şey ki neyi ne zaman kimi ne zaman tanıyacağın belli değil...rüzgar bizi düşünceleriyle savuruyor başka alemlere...her şey bir hayal mi **

İBRAHİM TORUN / 19.09.2005 19:38:47
HAKİKAT ALEMİNİ SEYRE DALAN İNSANINN KALEMİNE HER ZAMAN SAYGI DUYMAK GEREKİR SAYGIM SONSUZ ..

İBRAHİM TORUN / 19.09.2005 19:36:40
BİLİM VE DEBİYAT ADINA ÇOK GÜZEL BİRŞEY

Ergün / 5.09.2005 23:16:25
şaman öğretilerine benziyor, sanırım mutluluk ve huzur yanyana olmuyor. "selam, sürekli huzursuzlar derneği üyelerine"

basamaklar@hotmail.com / 26.08.2005 10:16:26
hey buraya mail adresi yazılabiliyomuş.kımse demedi bana.aaaaa.yukarıdakı mustafa benım.haha.deliler arıyorum.yazıcı deliler.düşünerek canını yakabilecek yada sebebsiz kendini mutlu edebilecek,çocuklar gibi yani.herneyse sevinçle ve hayatta..

mustafa / 26.08.2005 10:13:53
hey ben oldum olası derim."EĞER ANLAMIŞ GİBİ YAPMAYI ÖĞRENMESEYDİK BAZI ŞEYLERİ HİÇBİR ZAMAN ANLAYAMAZDIK"şimdi yaptığım(ız) gibi..........evet adam haklı,anladım...

kurtulus / 20.08.2005 20:48:10
karmasik,akil disi ama okunmaya deger,dünyaya fazla önem vermeyin,

ufuk şen / 1.08.2005 14:01:15
çok güzel kitaplar. serinin hepsini okudum.kitaplar ile ilgili konuşmak tartışmak isterim .usovalye@mynet.com mail adresim .selamlar

don juan / 30.07.2005 19:11:06
iyiy yazarlardan bir ve uçuk biraz

poyraz gökce / 20.07.2005 19:16:20
baksana sen bizemi söyledin gizki hayran..adınıda yanlış yazmışsın zaten.... kendine gel lütfen...sen leventin kültürünü bilmezsin daha....

hayri / 17.07.2005 16:25:35
kitabı okumadım ama umarım güzeldir

Hakan / 17.07.2005 14:05:41
Sıradanlığın içinde fakat hiç sıradan olmayan milyonlarca dünyanın önümüzde durduğunu görmemizi sağlayan Castaneda kitapları tüm okurlarına isterlerse yeni bir yaşam sunuyor.

cindirige / 16.07.2005 22:58:25
seni carlos kurtarir anca....yok isler ziyan mustafa...... dünyayida boyasan,carlosa danisacan

gizki hayran / 16.07.2005 10:41:15
bu tür yanlış içerikli sözler ile insanların akıllarını çeliyorsunuz

ömer-mustafa / 13.07.2005 22:31:40
erkilet yolunda bekledim onca zaman... karanligin günaydin oldugunu gördüm cok zaman.....zihnim manifestosunu acikladi..ben susarak agladim....corlos kurtarir belki beni.....yesilnehir@mynet.com

poyraz gökçe / 13.07.2005 22:23:38
biz saatin dokuzbucuk oldugu yerden gelmisiz... dünyaya bagimizda yok sevdamizda...yesilnehir@mynet.com

Shaman / 19.06.2005 03:02:25
Nerde olduğunu biliyorum diyosan yanılıyorsun demekdir.

salih / 18.06.2005 20:12:00
kurgusal ama hayat betimlemeleriyle dolu daha ilginci bir hayat düşüncesi bir inanç velakin gölgelerden kaçanlar neden gölgeye sıgınır bilinmez

erkan_ar81@hotmail.com / 16.06.2005 19:14:23
bir başka deyişle,dost zaten belirsizdir,ve ona anlam vermek nasıl anlamsız ise,onun derslerinede anlam vermek yersiz olurdu. sanırım,bu tanrının varlığı gibi birşey.sanırım

erkan ar / 16.06.2005 19:10:05
bence,don juan,carlosa bir dosttan bahsediyor. dostlar,o insanın neye inandığı şekliyle gelir.o nagual dır.isimi,biçimi yoktur.tonal düşünce ile anlam vermek yersizdir.

fatih / 14.06.2005 12:09:31
ilk başta anlayamamıştım.artık kapı aralığından da olsa içeriye bakıyorum.şevk ateşimizi yeniden alevlendiren sayın ve çok sevgili DOĞAN CÜCELOĞLU beyefendiye de burdan selamlarımızı yolluyoruz.tüm savaşçılar iş başına;yüğinizin pasını atmanın zamanı gelmedimi? bu güzel çalışmalarınızın sürmesi dileğiyle.

/ 10.06.2005 02:39:02
insanlar ruha giden yolu bulmaya calisioyor..,Halbuki kendi hayat yolunda yürürken ruh buldum demek lazim...

özgür.. / 29.04.2005 14:19:56
"tavşanın hangi çalılığın ardında gizlendiğini bilmemek, her şeyi biliyormuş gibi davranmaktan çok daha heyecan vericidir." Don Juan Matus...

/ 19.04.2005 22:18:29
5 yıldır bu kitapları almak için yanıp tutuşuyorum ne zaman alacam ben yaa

sirensesleri / 19.04.2005 16:22:01
siren''hep gördüklerimiz bildikerimiz.farklı gelen yalnızca bize bırdaha farkedilmesi.hayat o kadar zor ki!bazen ağırlığıyla yürüyebilmek,bazen de altında kalmak;tıpkı sabahları kalkmak istemeyip yorganın altında çürümeyi beklemek gibi.zormu geçer hep boyle dersiniz yoksa küçük şeyeşrden zevk almak dedikleri gerçekte büyük şeyşer midir?yada bu bir saçmalık. ''sesleri

MURATEYLEM / 28.03.2005 19:24:19
bir kez karar verirsin sıradan bir insan veya bir savaşçı olmaya..don juan matus ve tüm eski çağ şamanlarının kadim bilgileri yolunu aydınlatmak için yeter de artar bile...

ATEŞ ÜSTADI / 10.02.2005 15:04:28
SONBAHAR YAPARAKALARIND SEVGİ ARMAK BİR İKİNDİ AKŞAMINDA AY ARAMAYA BENZER NE AYI BULABİLDİM NEDE SONBAHAR YAPARAKLARINI

esra / 28.12.2004 14:23:14
çok güzel olduğu kesin, lakin bi de anlayabilsem...

duygu / 25.12.2004 15:36:18
sizin icin soyleyecek soz bulamıyorum.yazılarınızdahep icten cokusun sıcak oykusunu anlatmıssınız.bu da insanı farklı dıyarlara goturuyor.insanın duygularını oksayan bu guzel anlatım sayesınde her zamancarlos castaneda diyorum...

aybala / 25.12.2004 15:35:11
sizin icin soyleyecek soz bulamıyorum.yazılarınızdahep icten cokusun sıcak oykusunu anlatmıssınız.bu da insanı farklı dıyarlara goturuyor.insanın duygularını oksayan bu guzel anlatım sayesınde her zamancarlos castanedadiyorum.

nazlı çiçek / 6.10.2004 10:53:01
dış dünyanın küçülüp iç dünyanın büyümesi!

/ 26.07.2004 13:16:38
degısık deneyımlere kapı acıyor

BAHRİ / 13.07.2004 15:50:55
nevrozlar sonrası gelen bilgi,sır!

/ 20.05.2004 20:56:45
hoş tabii...

Nagual / 13.04.2004 16:00:42
Gözlerini özgür birak! Birak ki gerçek pencerelere dönüssünler. Gözler sikinti kralligina da açilabilir, o sonsuzluga da."

nevin ışılak / 19.11.2003 11:04:49
evrenin parçası olduğumuzu ve evrendeki mucizelere sahip olduğumuzu hatırlamalıyız




İsim:
Yorum:
Resimdeki karakterleri aynen yazınız: This Is CAPTCHA Image
 

Yukarı







Arkadaşlarınıza önerir misiniz?

Yazılarınızı buradan yollayabilirsiniz!



KAHVE YANINDA DERGi

Hoşgeldiniz
Arşivimiz
Yazarlarımız
Manilerimiz
E-Kart Servisi
Sizden Yorumlar
KÜTÜPHANE
SANAT GALERiSi
Medya
İletişim
Reklam
Gizlilik İlkeleri
Kim Bu Editör?
SON BASKI (HTML)
YILDIZ FALI
GÜNÜN
ŞARKISI
(Yeni)




ÖZEL DOSYALAR

ATA'MA MEKTUBUM VAR
Milenyumun Mandalı
Café d'Istanbul
KIRKYAMA
KIRK1YAMA
KIRK2YAMA
KIRK3YAMA
ZAVALLI BİR YOKOLUŞ
11 EYLÜL'ÜN İÇYÜZÜ
Teröre Lanet!
Kek Tarifleri
Gezi Yazıları
Google
Web KM

Uygulama : Cem Özbatur